Gå til innhold

falskluft, hvilken innvirkninger på bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga i dag en hull i belgen som går fra luftfilter og videre til motoren, hvilke innvirkninger har dette på bilen, ganske stort hull/rift på ca 2,5 cm.

Kan dette være med på å gjøre slik at bilen kveles når bilen er kald og jeg pumper på bremsa? samt ujevn tomgang

Kan dette gjøre slik at bilen forbrenner mere ujevnt/dårlig? jeg har for høye CO målinger på EU kontroll.... i så fall hvor stor innvirkning vil det ha og er det garantert at det vil ha noen innvirkning?

Kan dette være med på å gjøre slik at bensinforbruket blir høyere?

får ikke gjort noe med det i kveld, men lurer på om dette er noe jeg kan bytte selv, selv om jeg er n00b?

Er dette noe jeg kan fikse midlertidig opå noe vis sånn at det fungerer på EU kontroll i morgen? noen gode metoder for en midlertidig reperasjon? surre plast rundt hele belgen og teipe eller noe slikt? eller er dette noe de kan ha på biltema?

Jeg håper noen av dere som vet svar på dette tar seg tid til å svare på mine sikkert ganske dumme spørsmål, har bare litt travelt pga kontroll i morgen.

Skrevet

Hvis det er eneste lekasje du har, så kan jo teipe godt over, eller få limt et tett på en måte. for den riften vil påvirke ganske mye. blir feil blanding av bensin og luft når ikke LMM får registrert det..

Skrevet

hadde av den gummibelgen nå, riften er enda større enn det jeg så til å begynne med, ca 5 cm lang rift midt mellom 2 høyder , så det er vanskelig å teipe, har akkurat prøvd men vet ikke hvor tett det blir.

Skal stikke innom biltema og BMW verkstedet ehr i morgen å høre om noen av dem har denne gummisaken så jeg får bytta.

men lurer fortsatt på hvilke innvirkninger det vil ha på bilen min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...