Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520iA Touring 99mod som startet med alt for tidlig ABS innkobling, også på asfalt ved lett oppbremsing, deretter lugging under pådrag.

Fjernet sikringer til ABS, og alt av lugging forsvant, samt abs såklart.

Regner med at det var ASC som laget lugging ved å slippe av på gassen(Unngå innbillt hjulspinn).

Regner med at siden ASC var plaget, at det er en sensor bak?

Virket også som om bilen ville bremse skjevt, dro til venstre når abs jukset, men ikke når abs var utkoblet???!!

Noen som har noen ideer?

Skrevet

Hadde det samme problemet netopp..

Gå over skivene etter du har kjørt en tur og kjenn etter om det er noen som er merkbart varmere en dei andre (i ditt tilfelle på V-side)

Vil tru det er et bremsecalipter som er problemet, altså at stempelet inni sylinderen ikkje går helt tilbake!

Dette skapte isåfall kluss for Antispinnen med meg. Antispinnen koblet inn og nesten kvelte bilen under vaneli kjøring på tørr asvalt.

Kan prøve å lufte bremsene først!

Skrevet

Jeg tror du har en føler feil ,men i værste fall styreenhets problemer. diagnose vil gi svar.(slakk i hjullager kan også gjøre at en sensor ikke ligger nærme nok triggerhjulet for nøyaktig avlesing).

Skrevet

Skal være byttet ABS sentral i september på Tronrud.

Alt virker helt fint uten sikringer(tenker på lugging og bremsefordeling)

Er det noen fasit på hvilken som kan være gåen?

Speedometer virker og Automat gearer som den skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...