Gå til innhold

Har montert frontsett og forsterker, trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Har akkurat monteret focal 130kp frontsett og kicker 850.4 forsterker.

Fikk det til å fungere, men ble litt små problemer.

1. Forsterkeren slår seg ikke av. (kan det ha noe med at både tenning og konstant strøm på spilleren står på konstant strøm? kjører den strømmen rett til remoten på spilleren fordi om den er avsått?)

2. "dynamostøy, og "spraking" akkurat når jeg slår på spilleren.

Noen som vet hvor jeg bør dele frekvensen på dette frontsettet?

Skal ha 8" bak.

Si at jeg setter hpf på 80 på frontsettet, setter jeg da lpf på 80hz på 8" ?

Er det forresten dumt å jorde i batteriet?

takker på forhånd for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er dumt å jorde på batteriet, men kanskjelitt dumt om du må trekke kabler fra fronten og til bak for å jorde, men opm batteriet står baki så er det toppers. Mener jeg da... Ampen skal slå seg av da du skrur av spilleren uansett om du har strøm til spilleren stanby... kanskje det er en feil i spilleren da? dynamo støy kan være kabler, at strømmen ligger ved phono kablene, eller for tynne kabler kanskje? dårlig batteri?

er ikke sikkert alt dette er rett men jeg ville tenkt pådisse problemene om det hadde vært min bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...angående delinga på frontsett og høytalerne bak.

Er det subber du skal ha bak? (8")??? Eller fulltone høytalere?

Hvis det er subber du skal ha bak trenger du ikke dele på 80hz, disse er kjappe og spiller bra på "høy frekvenser".

Jeg personlig ville ha satt disse på 120hz (hvis det er subber)

Er det fulltone høytalere er det ingen vits å dele disse...(hvis du ikke spiller fryktelig høyt da.... :lol: )

---------------------------------------------------------------------------------

Jeg har personlig 13 cm forran som er delt på 100hz (du vil ikke vinne noe særlig på å sette lavere deling)

Har 2x10" bak med en monoblokk på hver som faktisk er delt på 160hz.

Høres mye ut, men det er det ikke. Folk flest tror at det er bare å sette subben og front på 80hz og håpe på det beste. Dette er da altså ikke korrekt. Deler du subbene lenger opp vil du kunne få et utrolig "punch" på rock osv... Men selvfølgelig gjelder det å ha GODE komponenter i ditt oppsett.

Sikkert mange som vil motsi meg med dette. Men jeg vil anbefale deg å prøve dette iallefall. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...angående delinga på frontsett og høytalerne bak.

Er det subber du skal ha bak? (8")??? Eller fulltone høytalere?

Hvis det er subber du skal ha bak trenger du ikke dele på 80hz, disse er kjappe og spiller bra på "høy frekvenser".

Jeg personlig ville ha satt disse på 120hz (hvis det er subber)

Er det fulltone høytalere er det ingen vits å dele disse...(hvis du ikke spiller fryktelig høyt da.... :lol: )

---------------------------------------------------------------------------------

Jeg har personlig 13 cm forran som er delt på 100hz (du vil ikke vinne noe særlig på å sette lavere deling)

Har 2x10" bak med en monoblokk på hver som faktisk er delt på 160hz.

Høres mye ut, men det er det ikke. Folk flest tror at det er bare å sette subben og front på 80hz og håpe på det beste. Dette er da altså ikke korrekt. Deler du subbene lenger opp vil du kunne få et utrolig "punch" på rock osv... Men selvfølgelig gjelder det å ha GODE komponenter i ditt oppsett.

Sikkert mange som vil motsi meg med dette. Men jeg vil anbefale deg å prøve dette iallefall. 8)

velvel å dele subben så høyt er da vel litt dustete, man lokaliserer jo sub bassen med en gang da, å klarer ikke frontsettet ned mot bortimot 50hz da er d bare sarv, å d med punch`en, så SKAL et bra frontsett klare d rimelig bra.

å dette med å "tro" at man skal sette på 80hz å tro at alt funker var vel å ta i, til og med 80hz er for høy deling, for jo heller ikke fram dypbassen så godt med så høy deling som som 120hz :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...