tessa888 Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Fikk nettopp bilen min igjen fra service insp ll og regningen var på over 15000 kr, da jeg ringte og bestilte time gav de meg en forhånspris på 4500 kr pluss tusen hvis bremsevesken måtte skiftes, så fikk litt av et sjokk når jeg fikk regnignen. Hva som egentlig skiftes på denne servicen?
fre Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Du skal ha beskjed om alt de gjør utover selve inspeksjonen. Om ikke noe er avtalt. Her har de sikkert skifta bremser og alt kanskje? PS! Ikke betal den..
R Andersen Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Ikke betal! Jeg hadde en tilsvarende sak med min lokale Renalutforhandler, da vi skulle ha min samboers bil inne for en diagnosetest. Jeg sa klart ifra om att jeg bare skulle ha en diagnoetest, og ble "litt" overrasket når jeg skulle hente bilen, og fikk en regning på drøye 6000,-, da de hadde ordnet feilene med bilen... Ble mildt sagt forbannet, da jeg skulle ordne feilene selv, og sa att det var jeg ikke interessert i å betale. Det endte med att jeg kun måtte betale for delene, og de måtte jeg jo ha uansett. Att de gjør mer enn de får beskjed om uten å høre med kunden, er rimelig frekt, og det får dem stå for selv.
BRIO Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Riktig som fre skriver. Verksteder skal gi deg oversikt over hva de mener bør fikses og pristilbud på dette før noe gjøres med bilen.
m3thecar Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 jeg hadde min bil på 2`er servicen da fikk jeg opplyst 12 000 i regning d er vel og merke en e46 m3. spurte 3 plasser og alle var over 12000 for 2er. så jeg bestemte meg for og sette den inn der de skulla ha 12, bavaria! når jeg kom for og hente bilen var det oppi 17000, var ingen feil på bilen de byttet alt de skulle på servicen pluss bremseklosser framme. grunnen til at jeg måtte betale 17000 var pga de hadde gitt meg pris for en vanelig e46, og da frekk som jeg er så sa jeg med en gang, det er helt uakruelt det betaler jeg ikke, da fikk jeg til svar da får du ikke nøkkelen, så sier jeg synn har ekstara nøylen her så viste jeg den. og begynte og labbe mot bilen. så var det plutselig andre boller da kunne de gå med på 12 000 som avtalt siden det var de sin feil, men til og begynne var det helt uaktuelt. jeg hadde ikke betalt mere en 4500 + 1000 eventuelt . men var noe billig for 2`er servisen syntes jeg, var d ikke ?
tessa888 Skrevet Mars 18, 2008 Forfatter Skrevet Mars 18, 2008 Ingenting var avtalt at de skulle gjøre utenom servicen men ser jo de har gjort masse annet også og det skulle de ringt og opplyst meg om og gitt meg en pris, kan liksom ikke bare bla opp 15000 på kort tid for de ikke hadde hatt tid å ringe.. Skal ta meg en tlf til de nå etterpå for dette går ikke ann.
MPowered Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Tror det er norsk lov at de ikke har lov å overstige prisoverslag mer enn 15%. Jeg fikk dette gjennom ved kluss med en gulvlegger hjemme. så 4500 (5500) + 15% skal du maks betale da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå