Firefighter Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Fikk i dag trykktesta kjøleanlegget på bilen min E39 - viser seg at det er en liten lekkasje i termostathuset. Men da det prøves å skru av termostathuset viser det seg at de har brukt feil bolter tidligere - dvs den bolten som skulle vært brukt øverst er brukt neders og omvendt - boltene på termostathuset har forskjellig lengde. Dette har medført at den ene bolten er umulig å få ut - de har nok strammet til slik at den har "bonnet" - er redd for at hodet på bolten vil knekke av med medfølgende utboring av bolten - aluminiumet vil vel legge seg i gjengesporene og lage et helsikkens problem for meg- blir så forbannet - et lite problem som i utgangspunktet koster ca 200 kr og fikse.Nå må jeg av med vanos og greier. Så til spørsmålet - er det noen her inne som kjenner til noe vidunderstoff for gjengeløsing ?? Vet jeg kan prøve å varme opp dritten - men blir ikke helt enkelt det heller. Alle innspill mottas med takk
M3 E 30 Skrevet Mars 18, 2008 Skrevet Mars 18, 2008 Vær varsom vist du skal varme alu da den ikkje tåler mye varme,lett å skade da alu utvider seg 10 ganger mer en stål med høy tempratur.Vist du får til å løsne bolten litt så skru bolten litt av gangen og vent der etter litt so bolten ikkje blir varm og utvider seg og kniper.skru bolten litt inn igjen etter hver gang den er skrudd ut litt da de kan hjelpe litt so de ikkje river seg mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå