ragge Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Jeg driver å skal få sammen en M20B25 turbomotor. Kjøpte en turbo fra a-dekk, skal ha turbo kam fra kimmit, amc topp, doble ventilfjærer, råder fra m50 (er de 135mm, eller 140mm?), så skal jeg ha vanos stempel 32,55mm. Skal bruke std pakning, og skal ikke over 300hk i første omgang. Tenkte på å dreie ned disse stemplene, men er litt usikker på hvor mye jeg kan dreie dem ned. Noen som vet et bra komp.forhold for turbo i denne type motor? Motor er under overhaling, eller straks etter påske da jeg får resterende deler. Tenkte å lage en tråd på dette, men vet ikke om det blir for mye pes! hehe Hadde vært fint med noen bra tips! mvh Ragge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 Sånn generelt sett er 8 til 8,5 gunstig kompresjonforhold for turbo. men hvis du ikke skal ha mer enn 300 hk kan du sikkert ligge på mellom 8,5 til 9 et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Mars 18, 2008 Share Skrevet Mars 18, 2008 M50 har 140mm råder. For fullstendig oversikt de : tekniske linker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragge Skrevet Mars 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2008 ok, tenkte å bygge den for litt mere enn 300, men tenkte å kjøre uten datasprut til penga renner litt mere inn enn ut. Derfor jeg legger målet på 300 i første omgang. Det betyr jeg må først få kjøpt alle deler og satt sammen motor, noe som jeg forhåpentligvis får gjort så snart jeg får stempla fra deg J. Hofstad, og etter det dreia dem ned litt muligens Fikk høre at om jeg gikk så altfor langt med neddreiing av stempla og kom under 8, så ville jeg måtte ha veldig mye turtall før det ville bli noe ladetrykk. Men med turbokammen så mener jeg den skulle komme på 3-7000 oom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Mars 20, 2008 Share Skrevet Mars 20, 2008 Å kjøre uten datasprut er jo en fin måte å ødelegge en nybygd motor da... Skjønner ikke hvor folk altid skal jukse på den. Kammene har mye mer å si for når motoren spooler opp enn det kompresjon har. Lav kompresjon vil gi en svakere motor og høyere drivstofforbruk da turboen ikke lader, men til gjengjeld kan du kjøre høyere turbotrykk uten å riskiere tenningsbank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragge Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2008 mye koster det ca for datasprut rundt regnet? kanskje jeg burde satse på det alikevel? Tenkte siden det ikke skal tas ut altfor mye, så trengte jeg ikke datasprut i første omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå