Gå til innhold

komp forhold på en M20B25 turbo?


ragge
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver å skal få sammen en M20B25 turbomotor. Kjøpte en turbo fra a-dekk, skal ha turbo kam fra kimmit, amc topp, doble ventilfjærer, råder fra m50 (er de 135mm, eller 140mm?), så skal jeg ha vanos stempel 32,55mm. Skal bruke std pakning, og skal ikke over 300hk i første omgang.

Tenkte på å dreie ned disse stemplene, men er litt usikker på hvor mye jeg kan dreie dem ned. Noen som vet et bra komp.forhold for turbo i denne type motor?

Motor er under overhaling, eller straks etter påske da jeg får resterende deler. Tenkte å lage en tråd på dette, men vet ikke om det blir for mye pes! hehe

Hadde vært fint med noen bra tips! :D

mvh Ragge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt sett er 8 til 8,5 gunstig kompresjonforhold for turbo. men hvis du ikke skal ha mer enn 300 hk kan du sikkert ligge på mellom 8,5 til 9 et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tenkte å bygge den for litt mere enn 300, men tenkte å kjøre uten datasprut til penga renner litt mere inn enn ut. Derfor jeg legger målet på 300 i første omgang. Det betyr jeg må først få kjøpt alle deler og satt sammen motor, noe som jeg forhåpentligvis får gjort så snart jeg får stempla fra deg J. Hofstad, og etter det dreia dem ned litt muligens :beer:

Fikk høre at om jeg gikk så altfor langt med neddreiing av stempla og kom under 8, så ville jeg måtte ha veldig mye turtall før det ville bli noe ladetrykk. Men med turbokammen så mener jeg den skulle komme på 3-7000 oom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre uten datasprut er jo en fin måte å ødelegge en nybygd motor da... Skjønner ikke hvor folk altid skal jukse på den.

Kammene har mye mer å si for når motoren spooler opp enn det kompresjon har. Lav kompresjon vil gi en svakere motor og høyere drivstofforbruk da turboen ikke lader, men til gjengjeld kan du kjøre høyere turbotrykk uten å riskiere tenningsbank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...