Gå til innhold

Øyelokk? BMW emblem? skilt i frontruta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg øyelokk til e36 (plastik). Men etter en prøve på bilen fant jeg ut at jeg ikke vil lakkere øyelokkene i samme farge som bilen, men i svart. slik som den allerede er...

så, må man lakkere øyelokka? eller blir de fort blasse hvis jeg ikke gjør det? burde jeg i så fall da bruke svart matt lakk?

spm til.. jeg prøve å ta av det slitte bmw emblemet foran på panseret. leste noen innlegg her inne på bimmers om hvordan man skulle gjøre det... har bare prøvd å dytte det opp unnenifra panseret.. men det sitter skikkelig hardt fast... noen som vet hvordan i alle dager jeg skal få av det? er det lettere å ta det av fra oven?

Jeg får heller ikke av bmw emblemet bak.. ser det "håndtaket" som er på lokket i bagasjerommet. men også det sitter skikkelig hardt fast, eller er det en teknikk for å få det av?

Skrevet

Er plasten på lyktelistene av god kvalitet vil den bli litt gråere over tid som sidelistene blir. Men pent blir det uansett ikke. Lakker de eller dropp de.

Emblemet fjernes med flatjern eller kniv, det er kun klipset fast. Må løsnes utenfra. Men pass på lakken.

Er ikke lov å kjøre med skiltet permanent i frontruta, men har du en god nok grunn går det sikkert greit for en kort periode.

Skrevet

Emblemet fjernes bedre med plastikk kile. Skåner lakk og vips det er oppe av hylsene som står i panser/luke. Brukes det trekker så er det fort gjort og lage stygge merker i lakken.

Skrevet

Lakker øyelokkene i samme farge som bilen, løsne emblemene fra utsiden med noe du kan dytte under kanten på de for å vippe de av med og når det gjelder skilt i frontrute så kan du som sagt kjøre med det i vinduet i en periode hvis skiltoppheng er under bearbeidelse, men det er jo ikke egentlig lov da, så om du slipper unna med det kommer helt ann på hvem du blir stoppet av.

Skrevet

Jeg kjørte med skilt i frontruta fra biltilsynet og hjem for noen år siden, da jeg skulle registrere en bil. (Var snakk om 2-3 km bare.)

Møtte purken, og de bråsnudde å la seg på hjul med blålys og sirener, og fulgte meg helt hjem :lol:

Gidda rett og slett ikke å stoppe før jeg kom hjem.

Hører med til historien at jeg slapp fra det med ei alvorlig overhøvling :wink:

Men hadde ikke ville satsa på å kjøre med skilt i frontruta over lengre tid nei.

Skrevet

Hoem, Stemmer det.

Ikke lenge siden jeg ble vinket til siden, da jeg hadde hentet nye skilt og lagt dem i frontruten.

Fikk en kraftig overhøvling og trusel om 3500 i bot. Klarte å snakke meg fra det. :lol:

Skrevet

Stod og fylte bensin med prøveskilt i front og bakruta, helt ulæselig plassering.

Politiet kom, dame gikk bort til meg og sa at jeg måtte sette skiltene ordentlig.

Ikke noe mere end det, men hadde jeg sagt meninga min, og fortalt hende at hun burde investere 50lapper i noen ordentlige pupper, da hadde jeg nok fått meg en liten bot tenker jeg :P

Skrevet

Skilt i frontruta er ulovelig uansett.... Ble stoppet med det engang og trua med bot og full teknisk kontroll på bilen! men slapp unna med å skru det på og komme å vise det på politi stasjonen dagen etter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...