Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å lage en rask DIY på xenon montering hvis noen skulle slite litt 8)

begynte med verktøyet som jeg trenger...

1 drill med et borr, 1 kabelskotang, 1 ledningsskreller, 4 blå hann kabelsko, 4 blå hunn kabelsko, og 4+4 røde han og hunn, 1 testlampe, og en elektrisk stikksag, og et par skrujern... (strips fulgte med settet mitt)

HPIM1314.jpg

HPIM1315.jpg

begynte med å ta av dekselene bak lykta, og borte et hull i disse og kuttet det stort nok til gummiflensen på pæra... tok ledningene gjennom og tok dekselet bort til lykta, der jeg også tok pluss og jord til pæra, gjennom flensen til pæra... stakk hull med en skrujern (var ferdige "nestenhull") satte pæra på plass og på med dekselet...

HPIM1316.jpg

så tok jeg å satte på en hunn kabelsko på den ene ledningen i blå, og rød på den andre (usa koblingene er foruten alt fornuft! svart var pluss og rød var jording på mine) derfor jeg måtte fram med prøvelampa for å se hvilken som var hvilken...

HPIM1318.jpg

HPIM1311.jpg

HPIM1317.jpg

når dette var gjort, satt jeg på rød og blå hann på strømkoblingene som skal til ballasten, og koblet alt sammen... så var det bare å lyse i vei... ballastene har jegikke gjemt noe særlig, bare fant greie plasser og stripset de fast til ledninger og litt diverse...

på denne måten slapp jeg å legge opp nytt ledningsnett til lysene, brukte ca 2 timer på dette

HPIM1312.jpg

HPIM1319.jpg

mz4k4mqned3ievwf25jz.jpg

grøftelysene er nokså likt, bare der lagde jeg hull på toppen av plasten og festet ballastene inni innerfangeren...

Skrevet

var det greit selv om det var litt showoff allikavel? :-P

ja, bare å komme seg ut... var helt sykt å det hjalp!! men hvis du lurer på noe, så må du ringe meg, for skal på hytta i kveld og blir der noen dager...

• 6 months later...
  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...