kukkhue Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 har 2 par helt forskellige felger. kan man bruke det på bilen eller blir det helt mongo? alle er 17"
opt Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Tja, vil vel ikke se helt gjennomført ut. Du kan jo sette like felger på samme side av bilen, da er det kanskje ikke så mange som ser det. Eller så kan du maxe mastercardet her: http://www.felgen-garage.de
kukkhue Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Skrevet Mars 20, 2008 bummer jaja..får vel bare vente til skattepenga kommer da...
///MoePower Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Det er ikke lov å ha forskjellige felger/dekk på høyre som på venstre side på samme aksling, men det er visst lov å ha 1 type felger/dekk bak og en annen type fremme sålenge det blir likt på hver side av akslingen hvis du skjønner. Uansett så finnes det noen regler på dette, men for å gjøre det veldig enkelt så kan du jo ta en kjapp telefon til noen som forhandler felger, så kan de sikkert besvare spørsmålet ditt. Som mange vet så er det veldig populært blant noen å ha brede dekk bak og noen smalere fremme, noe som jeg vet mange benytter seg av, og som også jeg kommer til å gjøre når jeg bestiller meg dekk til våren.
Bjørn 320 Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Det er ikke lov å ha forskjellige felger/dekk på høyre som på venstre side på samme aksling, men det er visst lov å ha 1 type felger/dekk bak og en annen type fremme sålenge det blir likt på hver side av akslingen hvis du skjønner. Tja...i følge Kjøretøyforskriften § 13-1 står det under punkt 2.6 at "Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper", men det står ingenting der om at felgane må vere like. Ergo vil eg tru det går fint at felgane er ulike, så lenge dekka er like og felgane passar til dekka
kukkhue Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 hmm...er redd jeg vil få en del rare blikk dah..... Får se hva jeg får igjenn på skatten.
bjalle Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Har du lik bredde på alle felger skal alle dekk være like brede,har du bredere felger bak skal du gå opp to profiler i bredde og en profil ned i høyde på dekk bak,dette er for å få lik sporvidde(unngå sporing)dette er ingen regel men anbefalt av bmw.
///MoePower Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Det er ikke lov å ha forskjellige felger/dekk på høyre som på venstre side på samme aksling, men det er visst lov å ha 1 type felger/dekk bak og en annen type fremme sålenge det blir likt på hver side av akslingen hvis du skjønner. Tja...i følge Kjøretøyforskriften § 13-1 står det under punkt 2.6 at "Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper", men det står ingenting der om at felgane må vere like. Ergo vil eg tru det går fint at felgane er ulike, så lenge dekka er like og felgane passar til dekka Du har et poeng der, det er godt mulig at det er lov til å ha forskjellige felger på samme aksling bare dekkene er like, men det vel påvirke kjøreegenskapene det? Sikkert ikke så veldig merkbart, men vektforskjellen og tyngdepunktet til de 2 felgene vil jo da være annerledes, dette igjen påvirker vel vektstangprinsippet? For ikke å snakke om at det ser rart ut med de forskjellige felgene.
Sommerfelg Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 ikke uvanlig å ha forskjellige felger foran og bak på skikkelige råe biler
Bjørn 320 Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Det er ikke lov å ha forskjellige felger/dekk på høyre som på venstre side på samme aksling, men det er visst lov å ha 1 type felger/dekk bak og en annen type fremme sålenge det blir likt på hver side av akslingen hvis du skjønner. Tja...i følge Kjøretøyforskriften § 13-1 står det under punkt 2.6 at "Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper", men det står ingenting der om at felgane må vere like. Ergo vil eg tru det går fint at felgane er ulike, så lenge dekka er like og felgane passar til dekka Du har et poeng der, det er godt mulig at det er lov til å ha forskjellige felger på samme aksling bare dekkene er like, men det vel påvirke kjøreegenskapene det? Sikkert ikke så veldig merkbart, men vektforskjellen og tyngdepunktet til de 2 felgene vil jo da være annerledes, dette igjen påvirker vel vektstangprinsippet? For ikke å snakke om at det ser rart ut med de forskjellige felgene. Det er klart du har rett i det...bør kun bruke det som ei nødløysning med forskjellige felgar...blir nok både merkelege køyreegenskapar, pluss at det ser MOOONGO ut SKÅÅÅÅL!
TorErling Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 ang lover og regler, visst man blir stoppet av BT eller politi, så kan man jo bare si at man kjører med reservehjulet, fordi du har "punktert"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå