Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Bilen skal på bmw for og si det sånn...Får gjort lite før påsken er over, derfor jeg spurte på forumet....

Forsåvidt greit nok det å ville ha den på verksted for å sjekke ut om det her. Men om virkelig ikke tror på det svaret forumet her gir deg, så har du ingenting her inne å gjøre, og ærlig talt, hvorfor i HELV**** spurte du her inne hvis du ikke kan godta svaret fra ett ENSTEMMIG forum?

Den metoden din er en gammel "legende" her inne. Har hvertfall ingenting med km stand å gjøre.. Jeg har vært borti mange e36'er og på ingen av disse har noengang disse tallene stemt overens.

Men joda, takk for at du har spredd denne feilforståtte "legenden" til dine kompiser... At flere tror feil, gjør bare at dette forumet her blir en viktigere og viktigere ressurs til Bmw-relaterte spørsmål..

Altså hva er problemet ditt? Uansett har jeg fornærmet deg på noen som helst måte? jeg spør for at jeg er veldig usikker på ting.

Nå er det uansett flere ting enn bare det som tyder på at bilen har gått langt! Det er absolutt ingen som tvinger deg til og lese det jeg skriver og heller ingen som tvinger deg til og svare...

Håper hissigproppen får en fin påske ;)

Skrevet
Bilen skal på bmw for og si det sånn...Får gjort lite før påsken er over, derfor jeg spurte på forumet....

Forsåvidt greit nok det å ville ha den på verksted for å sjekke ut om det her. Men om virkelig ikke tror på det svaret forumet her gir deg, så har du ingenting her inne å gjøre, og ærlig talt, hvorfor i HELV**** spurte du her inne hvis du ikke kan godta svaret fra ett ENSTEMMIG forum?

Den metoden din er en gammel "legende" her inne. Har hvertfall ingenting med km stand å gjøre.. Jeg har vært borti mange e36'er og på ingen av disse har noengang disse tallene stemt overens.

Men joda, takk for at du har spredd denne feilforståtte "legenden" til dine kompiser... At flere tror feil, gjør bare at dette forumet her blir en viktigere og viktigere ressurs til Bmw-relaterte spørsmål..

Altså hva er problemet ditt? Uansett har jeg fornærmet deg på noen som helst måte? jeg spør for at jeg er veldig usikker på ting.

Nå er det uansett flere ting enn bare det som tyder på at bilen har gått langt! Det er absolutt ingen som tvinger deg til og lese det jeg skriver og heller ingen som tvinger deg til og svare...

Håper hissigproppen får en fin påske ;)

Beklager den krasse ordlyden, men les det på en litt "lettere" måte :) Når det er sagt mener jeg vært eneste ord jeg skriver.. Du sier du er veldig usikker på ting, men påståelig selv om ett helt forum taler deg midt imot.. Syns det høres ut som om du ikke er usikker i det hele tatt, og det er akkurat derfor jeg reagerer også.. Hvorfor i alle dager skulle 10 stykker si nøyaktig det samme, for så å bli motsagt med at 2 av dine kompiser får opp km stand når de utfører denne testen? Du har ikke fornærmet verken meg eller andre, bare gjør degselv den tjenesten med å stol på forumet når flere svarer det samme..

Forøvrig skal jeg hjelpe deg litt på veg :) Den enkleste metoden for å stille tilbake kmstand er så enkel at du vil ikke tro det.. Bare å bytte selve instrumentet! :) Enkelte mener også det vil komme opp en rød prikk bakom "km" om dette er tuklet med eller at det er for stor forskjell mellom hva som ligger i hjernen kontra instrumentet., Om e36 lagrer noe i hjernen vet jeg ikke, men jeg kan med sikkerhet si at jeg har både byttet hjerne og instrument i min 325 UTEN at det kom frem noe rød prikk. Bilen hadde gått 220 000 km. Nye hjernen var fra en med 195 000 på tellern, og instrumentet står på 157 000 km.. Om det ikke kvalifiserer til rød prikk vet ikke jeg..

Jeg kan faktisk heller ikke si noe om det er noen måte å få vite om instrumentet er det originale i bilen, selv om jeg vil tro det er mulig å finne ut av akkurat dette.. Uansett, du har jo slitasje på seter men dette trenger ikke bety noe. Lett å bytte seter... Jeg vil ikke tro du får hørt på motoren hvor langt den er gått, men du ser jo fort om den er velholdt, og er den velholdt har det ikke så mye å si om den har gått 170 000 eller 250 000.. En normalt kjørt motor på 250 000 er å foretrekke foran en grisekjørt motor på 180 000 altså.. Så kan du jo kjenne litt på hjulopphenget.. Mange foringer byttes på 150 000, og disse skal da holde ca nye 150 000.. Men om den ikke har vært på service kan jo bare 2 og 2 være bytta og da kjenner du det jo ikke..

Er egentlig veldig vanskelig å se.. I hvertfall vanskelig å dokumentere..

Tror du helst skal konsentrere deg om bilen er i bra stand.. Om den ikke er det må du nesten fikse den opp..Da er jo dette noe du burde ha sjekket før kjøpet.. Og er den i bra stand får du nesten være fornøyd..

God påske ja..

Skrevet

Leser du linken min ser du at feks VIN nr på bil og instrumentpanel vil dukke opp p å testen.

Og de bør helst stemme...

Forøvrig er det ikke direkte vanskelig for en "som meg" å korrigere instrumentet.

E36 er ikke de letteste, men rett utstyr gjør det mulig å forandre KM stand til det man måtte ønske.

Sikkert dumt å gå nærmere inn på det her.

Skrevet

Jah er helt klar over det.. Km stand har ikke så mye si i dag lengre.. Den er heller villedende.. Det beste tipset jeg kan gi er å ha med seg kyndige folk når du skal kjøpe..

Skrevet

Jeg må nesten se den bilen din en dag Johnny. Den høres nesten for god ut til å være sann 8)

Jah er helt klar over det.. Km stand har ikke så mye si i dag lengre.. Den er heller villedende.. Det beste tipset jeg kan gi er å ha med seg kyndige folk når du skal kjøpe..

Desverre har ikke km stand på eldre biler noe å si. Jeg ser heller etter velholdte biler, uavhengig av km stand og servicehefte. Dette er dog når jeg kikker på eldre biler.

Med dagens BMW skal du ha dyrt utstyr å virkelig lyst til å endre km stand da disse lagres 3 steder i bilen tror jeg det var.

Skrevet
Jeg må nesten se den bilen din en dag Johnny. Den høres nesten for god ut til å være sann 8)

Desverre har ikke km stand på eldre biler noe å si. Jeg ser heller etter velholdte biler, uavhengig av km stand og servicehefte. Dette er dog når jeg kikker på eldre biler.

Med dagens BMW skal du ha dyrt utstyr å virkelig lyst til å endre km stand da disse lagres 3 steder i bilen tror jeg det var.

Var den jeg lurte på om du kunne kikke på for meg før jul....

Kjøpte den usett og har ikke angret akkurat.

Skrevet
Var den jeg lurte på om du kunne kikke på for meg før jul....

Kjøpte den usett og har ikke angret akkurat.

Ja, du fortalte meg det. Beklager igjen at jeg ikke var seriøs der.

Men jeg hadde aldri trodd den var i så tålelig stand.

Skrevet

Var ikke bare det, men jeg fikk ny motor byttet hos BMW, med kvittering, ny lakk og nyttt sportsinteriør, pluss full historikk siden bilen var kjøpt ny i Kuvait....

:lol:

Og nye felger,osv

Skrevet

Det er jo mye du kan gjør isteden for å diskutere med folk her.

Du kan f.eks gå til en forhandler å be de sjekke databasen for hvilke kilometerstander bilen har hatt når den har vært på verksted. Dette blir somregel dokumentert.

Du kan sjekke på biltilsynet hvilke km-stand den har hatt de siste årene på Eu-kontroll. Eller du kan be om adresse til tidligere eigere på bilen, og ringe de.

Skrevet
Det er jo mye du kan gjør isteden for å diskutere med folk her.

Du kan f.eks gå til en forhandler å be de sjekke databasen for hvilke kilometerstander bilen har hatt når den har vært på verksted. Dette blir somregel dokumentert.

Du kan sjekke på biltilsynet hvilke km-stand den har hatt de siste årene på Eu-kontroll. Eller du kan be om adresse til tidligere eigere på bilen, og ringe de.

akkurat det jeg har tenkt til og gjøre, jeg har absolutt ingen historikk på bilen. Får jeg tak i den så er jo det veldig greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...