Gå til innhold

setevarme - hvor tar jeg strømmen fra?

guhoff
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat skaffet meg nye seter, og ser at det stikker ut to kontakter fra hvert sete og jeg antar at dette er til setevarme!!(?)

skal kjøpe meg originale brytere, men lurer på hvor jeg tar strømmen fra?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville lagt opp en egen krets med sikring og hele pakken så er du sikker, da tar du strøm fra pluss polen på batteriet eller en annen pluss kabel med tilstrekkelig strøm :) Vet dessverre ikke hvor du finner det, men bare ta direkte fra pluss polen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke kobles i noe som helst som er ansluttet bilen(blir jo det til slutt da, men catch my drift), du må ha ledningsnett fra de pluggene til bryteren som ska videre til kontaktenunder mattene, om du napper av trekket på baksiden av setet vil du nok finne en, eller to like plugger.

Kan sjekke om jeg har ledningsnettet du trenger, isåfall koster det akkurat like mye som en smartpostpakke som passer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg bare skulle legge opp ledninger og ikke kjøpe noe ledningsnett.. jeg klarer å finne noen kontakter som passer de fra setene.

men når du sier kontaktene under mattene, hva mener du? de kontaktene jeg har kommer fra undersiden av setet. Er det egne kontakter fra seteryggen?

jeg tenkte bare å koble alt inn i en krets, men hvor finner en strømledning med riktig mengde strøm/spenning?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det beste er vel egentlig og lage selv da ja :)

Det jeg sa om mattene:

Da tenkte jeg på i bilen, vanligvis ligger det klart for varme i setene under mattene i din bil, og der kan du da ta strøm fra. Veldig sjeldent at det ikke ligger klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...