Jaws Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Hei folkens eg bare lurer litt hva sensorer er det på en m50b25 motor? fant en kamsensor her om dagen og lurer spes. på den, hva jobb gjør den og evt. kjennetegn på om den funker eller ikkje?? leste noe om at den justerer tenningen, stemmer det? Er det noe som helst som kan justeres manuelt på denne motoren? det er derfor eg lurer litt på hva sensorer det er på denne motoren.
BreitBau Skrevet Mars 20, 2008 Skrevet Mars 20, 2008 Temp sensor på vannet. Har du CC har du nivåsensor på vannet, og spylervæske. Veivsensor og kamsensor. Oljetrykksensor. Kam sensor og veivsensor justerer tenning og sørger for at disse er i samsvar.. Det andre sier seg jo selv.. Men justere? Hvorfor i h... skal du justere? Det er jo omtrent opimalt som det er? Og tja, du kan jo alltids "lure" motoren men ser ikke hensikten..
Jaws Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 nei nei ikkje tru feil no, eg skal ikkje justere noe men er bare litt nyskjerrig på hvordan disse motorene "jobber" hvordan finne ut om kamsensor funker eller ikkje?? lurer litt fordi eg har fått litt tenningsbank, bilen er chippet og eg kjører på 98 blyfri, skal vel teroretisk sett ikkje få tenningsbank på disse motorene da vist alle disse sensorene justerer det optimalt heletiden
Sir Hofstad Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Den induktive giveren på kam styrer dysene på feks M43. Den IG på veiv styrer tenning. Det som styrer Tenningstidspunktet videre er et piezo-resistivt element (bankesensor) som sitter skrudd på blokken. Jobben til den er å optimere tidspunktet for tenning ved de forskjellige turtall. Og merker den tenningsbank stiller den tenningen tilbake og begynner å justere til optimal tenning til den registrerer at det er bank osv,osv. Denne sensoren som gjør at man kan benytte drivstoff med større bankefasthet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå