angelia Skrevet Mars 21, 2008 Share Skrevet Mars 21, 2008 Jeg har en 328 som bruker litt olje(ca 1l pr. 100 mil. Jeg bruker mobil1 som er en ganske tynn olje.Vil det hjelpe å bruke en halvsyntetisk 10/40 olje som er tykkere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcfire Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Ikke at jeg vet det. Men tidligere kjørte jeg rundt i en w124 200 merce. Den gikk på mineralisk og brukte en del olje. Jeg byttet til mobil 1 ( 5w-50) og seff nytt filter. Brukte nærmest ikke olje etter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Jeg har en 328 som bruker litt olje(ca 1l pr. 100 mil.Jeg bruker mobil1 som er en ganske tynn olje.Vil det hjelpe å bruke en halvsyntetisk 10/40 olje som er tykkere? Kan i verstefall tyde på at sylinderforingene i motorn er slitt. Dette kan oppstå på de tidlige m52 motorene slik du har da sylinderforingene er laget av nicasil. Disse sylinderforingene er meget følsomme for slitasje ved mye kort kjøring hvor motoren ikke når normal driftstempratur og de er også følsomme for bensin med høyt svovelinnhold, men sistnevnte er ikke et problem her i norge hvor bensinen har lavt svovelinnhold. Symptomer kan være at den er tungstartet når motor er kald og blå røyk fra eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcfire Skrevet Mars 22, 2008 Share Skrevet Mars 22, 2008 Tidligere m52 motorer sier du... også de produsert i 96? Har aldri lagt merke til de fenomentet på min motor og den runder snart 240k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå