Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Nytt for meg, og lurer på hvordan man monterer de M3 sideskjørtene som feks Realcar selger? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20 Her er det klips osv likt m-tech skjørt på E34, men betyr det at de realcar har skal monteres uten de klipsa? Og noen som vet om tåkelys til M3 frontfanger er lik org?
beemerdude Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 det er vel 2 måter å feste de på .. enten ved å klipse de fast eller bruke sicaflex, avengig av om du har metalkanaler eller plastkanaler. har du metallkanaler så bruker du sicaflex på øverste delen av skjørtetog fram og bak, så metallskruer i skruefesta på skjørtet og innj i metallet det viktigste e uansett og behandle kanalan med tectyl først. Har du plastkanaler så må du ta av dæm og bytte klips så montere de nye sideskjørtan.. alt e vel litt avhengig av hvike mont detaljer som følger med skjørtan, monterte m3 skjørtan som styling tech av deres eget merke og der fulgte det med både klips og lim... kan se om jeg finner mont anvisning og legge ut denj her som DIY... eventuellt lage ein DIY på montering av fangera og sideskjørt...
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Er metallkanaler i god stand som er nylakkerte. Tenkte på skjørt for å beskytte dem mot rust bla.
beemerdude Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 oki.. da e det no enkelt og monter sideskjørt... lakker dæm og bruk sicaflex eller sort flugger for å montere de... villa ha hatt på tectyl på kanalan før du montere skjørtan æ da... beskytte dæm litt...for med skjørt så bli det itj tett vettu men skjørtan lakkes da først og etter de er tørka, så bruke du sica på overkanten av skjørtan og nedover på endan, så trykke du dæm innj mot kanalan og feste dæm med maskerings tape eller karosseriklemma om du har det.. det viktigste e at dæm ligg helt tett inte karosseriplata og kanal mens dæm tørke... bruk karosseriskrua eller poppnagla for å få flere faste festepunkt..bruke 1-2 på kvar enden og ca 4-6 under bila, alt etter passformen.... bila bør ståi ca 24 tima etter montering i min +15 grader for at sicaflex eller flugger karosserilim ska tørke heilt... så e det bare å ut å kjøre lykke til med monteringen
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Ok, ikke mulig å feste med klips til metallkanaler?
beemerdude Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 joda.. det går det oxo..men da må du jo borre hull i kanalan og innpresse feste koppa til klipsan da.. æ har personlig ikke villa gjort det, ettersom det overhodet ikke blir tett og at det blir stoooor sjangse for at det samler seg dritt mellom skjørtan og kanalan. bruker å anbefale festing med karosserilim uansett... da slipper du oxo at skjørtet glipper... æ lime alle skjørtan æ montere konsekvendt pga dårlig erfaring med klips og vinter
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Har hatt et par e36 med orginale skjørt og aldri hatt problemer med klipsene, men den jeg hadde rieger skjørt som var festet med lim derimot de løstnet vist disse realcar skjørtene er lik de orginale så følger de vell med en borresjablong. Fordelen med klipsede skjørt er jo att du kan ta de av og vaske bak
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Montert M-tech på E34 og benyttet org montering med klips, og blir tett det. Ville helst gjort det slik på 325en også, og ser det følger med pakninger osv på org pakken.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Vist de ikke jør de på realcar, så mener jeg de følger med på koed sin kopi. Hadde gledelig betalt noen kroner ekstra for å få montert de sikelig.. Rygget over mine orginale skjørt med en taro og tenkte de bare var å kjøpe nye men de tok utrolig nokk ikke skade av de
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Ja den ABS plasten i fangere og skjørt tåler mye, men ikke at kona låner bilen Hva tar de på Koed?
beemerdude Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 har hatt orginale jeg oxo.. og de funka med klips.. men ikke uorg.... der funker det best med lim.... men meininga og erfaringa e som med baken, den er delt mine erfaringa er at om ein bruke skikkelig karosserilim så blir det best... bruker flugger som de bruker på aune karosseri som de limer kappelan på lastebilskapan og det sitter... du klarer ikke å løsne de neij
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Skjønner det, men alt annet på bilen er org BMW med kvitteringer, så skulle helst hatt det. Bil jeg leita etter i over 3 år, så vil ha det ordentlig.
beemerdude Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 da kjøper du orginale og monterer med orginale klips.... er ikkeno som e likar ennj å ha ailt og om resten av bila e det.... men et lite tips som de fleste bruker er å ha på litt sicaflex eller flugger mellom klipsan og i hjørna der skjørtet går ned... trur oxo dæm på lakkspesialisten har nå skikkelig karosserilim...
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Og sponset av lakkspesialisten så da ordner vi det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå