Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2000 modell 318 gått 170000, som har begynt å lekke litt kjølevæske, Må fylle på ca 6-7 dl per 1000km.

Prøvd å kjenne etter lekkasjer der jeg kommer til, men klarer ikke finne ut hvor det lekker fra.

Noen som har en smart metode for å finne ut hvor det lekker eller om det er no annet det kan være?

Takker for svar :)

Skrevet

Tja...viss du ikkje kan finne lekkasjar er det vel ein viss fare for gåen toppakning...

Sjå etter lysegul/grå gugge i oljepåfyllinga (kan også vere kondens på denne årstiden), olje og eksoslukt i eksp.tanken, kvit eksos...

Skrevet

trykktesting av kjølesystemet.. eller trykkteste sylynderne. har du sett under radiatoren på venstre side, under ekspansjonstanken. der er en avtappins skrue. den lekker litt med meg. usikker på om det er likt på 318 som på 320 men verdt å sjekke..

Skrevet

Kunne ikke se no i olja eller lukte no i eksp. tanken, men har kjøpt no sånn tetnings greier nå så får prøve å se om det hjelper. Kan det forresten ha no med at det ikke er bra nok lufta å gjøre?

Skrevet

Det er veldig vanlig at ekspansjonstanken sprekker på disse e46ene. Noen ganger sprekker de sjikkelig så vannet renner rett ut andre ganger bare en liten lekkasje som mer eller mindre blir blåst vekk av vifte/luft.

Jeg ville sjekket denne.

Skrevet

Ville også prøvd en gjennomgang med lufting. Slet en stund med det samme selv, men skikkelig lufting og gjevnlig påfylling noen mil gjorde susen.

Skrevet

Da har jeg lufta den kom litt luft ut så da får jeg bare vente og håpe det var det som var problemet :)

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...