Magnus F Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Jeg skal bytte ratt i min e36 og har så langt fått demontert det gamle rattet og er klart for å sette inn det nye, men noen utfordringer har oppstått. Kontakter til airbag og varselhorn er ikke likt på rattene. Det kan løses det ser jeg også derfor er det bare en liten utfordring, men tenkte kanskje noen her har noen gode ideer eller har vært borti liggnende selv? Slenger ved noen bilder Gamle ratt "bak" airbagen Det "nye" rattet "bak" airbagen Kontakten bak gamle rattet Kontaktene bak det "nye" rattet Slik ser rattstammen ut og her er det bare en kontakt som dere ser
Arild G. Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 har vert gjennom samme operasjonen selv her er et par linker til diy: http://www.brunsnet.de/BMW/Lenkrad/ http://home.earthlink.net/~frankie66/cars/diy/E36_steeringwheel.html
Magnus F Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 takk skal du ha akkuratt det jeg trengte
Magnus F Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Dette stod på den siste linken du la ut: "Release slip ring pin from old bracket and insert in new bracket. Install new bracket and replace column switches" Så jeg må ha en annen brakket ? Isåfall hvor får jeg taki det jeg trenger?
Arild G. Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 stemmer. du må nok bytte den braketten. del nr. 32 31 1 162 088. nr. 8 på bildet her. kan kjøpes hos f.eks GS den kontakt greia til fløyta skal du ta bort, og spleise sammen ledninga der med ledninga for fløyta på den nye sleperingen. er vel den brune ledninga fra det nye rattet(visst jeg ikke husker helt feil) og den blå skal vel ikke brukes. grunnen til at den braketten skal byttes er den hvite darrisen som du ser oppe til høyre her: den står på venstresida på den nye braketten. slik som på bildet her: ang. ledningene til airbagen så klipper du bort pluggene fra begge rattene, og setter den orange pluggen fra det gamle rattet over på det nye rattet. slik at det passer til pluggen under rattstammen. hvit på blå, og rød på brun. det anbefales og lodde sammen ledningene. ikke bruke sukkerbit eller skjøtehylser. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå