supercharger Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Heisann! Har ikke så veldig mye peil på bil, så dere får ha meg unnskyldt om dette er et dumt spørsmål. Fikk for en stund tilbake feilmelding i dashbordet på min 2002 318i E46, symbol gul motor. Fikk lest den av hos BMW og fikk tilbakemelding om at høyre katalysator var gåen. Ble forklart at det ikke hadde noe å si om jeg ventet med å bytte den, men synes i ettertid at motoren kanskje har mistet litt effekt/virker litt daff. Kan dette være tilfellet ved en gåen katalysator???? Hadde bilen til Eu-godkjenning og fikk ikke noen anmerkning på høyre utslipp en vanlig. (er ikke det jobbet til en katalysator )
Champ Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 selv uten katalysator kan du få bilen gjennom EU, hvis en del av katta har løsnet for eksempel så kan du få effekttap, dette skjedde på min bil, en del av katta løsnet og la seg på tvers, eksosen har da ikke fri utgang og katta har da blokkert utslippet. Om dette er noe du kan ha på din bil har jeg ikke peiling på, men hvis katta er like hel og fin tror jeg ikke du merker noe forskjell på bilen selv om den ikke renser slik den skal, det som vel kan gi effekttap er vel gjennomstrømmningen gjennom katta, lambda sitter vel før katta og har vel da heller ingen effekt på bilen om katta er gåen ?
jensemann23 Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 hvordan kan man sjekke dette om gjennomstrømningen er nedsatt?
Champ Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 hos meg var det en stor bit som blokka utkøpet og jeg merka det da ved et STORT effekttap. men kan sikkert være noe helt annet med din, sikkert mange som har bedre forslag enn det jeg kom meg og som har mere peiling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå