mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Heisann! Tok ut batteriet fordi det måtte settes til lading over natten. Var rimelig dødt siden bilen ikke var kjørt på en stund. Smart som jeg var klabba jeg igjen bagasjelokket. Bilen har jo elektronisk sentrallås, så jeg får hverken låst opp eller igjen. Har bare masternøkkelen, er det ikke meningen den skal kunne brukes i bagasjerommet? Er det noen mulighet for å få opp bagasjelokket? Enten ved å gi bilen strøm på andre måter eller låse det opp? Takk!
BoSJo Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Du kan jo altid jekke den op og sette startkabler på. + på starteren eller dynamo, og - på stel
mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Jeg har jo tilgang til hele bilen utenom bagasjerommet. Så jeg får jo opp panseret. Vil jeg uten problemer kunne sette startkabler på + og - der?
Bjørn 320 Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Det bør gå heilt fint ja...er forsåvidt nok med ein vanleg batteiladar...skal ikkje mange ampere til for å få liv i sentrallåsen
mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Det bør gå heilt fint ja...er forsåvidt nok med ein vanleg batteiladar...skal ikkje mange ampere til for å få liv i sentrallåsen Ahh, flott. Da prøver jeg det etter den j*vlige snøinga har slutta!
mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Funka dårlig med batterilader. Var ikke mye liv i sentrallåsen. Har en sånn vedlikeholdslader: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=88163 Noe annet jeg kan prøve? Har ikke startkabler tilgjengelig. Liker ikke akkurat at bilen står ulåst
Aroid Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 steden for å sett kabel på startmotoren så setter heller man +kablen på pluss kontakten som står nedi motorrommet. enkelt og greit.
mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Det var det jeg gjorde. Satte + på kontakten som står over motoren, og - på et jordingspunkt oppå støtdemperfestet. Funka heller dårlig. Kan jo forøvrig prøve med batteriet også. Men har ikke noen heftige kabler liggende. Men det holder vel kanskje med 1,5mm2 bare for å få aktivert sentrallåsen?
Jokkis Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Hvis du har tatt ut batteriet vil no ikkje det funke. Da vil det jo være brudd på +
BoSJo Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Skulle ikke ha noe å si. Han "Flytter" jo bare batteriet. Er der intet som fungere når du setter på strømmen?
mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Fungerte ikke å koble batteriet direkte på heller. Prøvde å vri rundt tenningen, men bilen var helt strømløs. Fryktet egentlig det Jokkis sier. Det vil jo være nærliggende å tro at det er brudd på + kretsen? Det er i denne sammenhengen snakk om en bil helt uten batteri.
Deep Dish Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Kjør strøm inn igjennom sigarett tenneren... Offer en gammel bil ladder til mobil o.l.., klipp av ledningene og sett batteriladderen på ledningene.!!!
BoSJo Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Var litt rart, men burde ikke ha noe å si at batteriet ikke er koplet på. Men regner med at der sitter en type ensretter som gjør at det ikke er muligt. Du kommer ikke inn i bagarommet fra kabinen? bare hvis du greie å stikke armen inn og få tak i + polen, sette på kabel.
mY6 Skrevet Mars 23, 2008 Forfatter Skrevet Mars 23, 2008 Kjør strøm inn igjennom sigarett tenneren... Offer en gammel bil ladder til mobil o.l.., klipp av ledningene og sett batteriladderen på ledningene.!!! Hmm, ja. Får ta og prøve det. Har ingen sigarettenner tilgjengelig, så håper bilen overlever natten! Var litt rart, men burde ikke ha noe å si at batteriet ikke er koplet på.Men regner med at der sitter en type ensretter som gjør at det ikke er muligt. Du kommer ikke inn i bagarommet fra kabinen? bare hvis du greie å stikke armen inn og få tak i + polen, sette på kabel. Hvordan kommer jeg isåfall gjennom fra kabinen? Er snakk om vanlig sedan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå