Gå til innhold

Hvordan låse opp og igjen en e39 uten batteri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kommer jeg isåfall gjennom fra kabinen? Er snakk om vanlig sedan.

Håpet du hadde ski pose i bilen?

Dårlig med skipose her ... :|

Skrevet

Søren heller! Tror dere ikke jeg fikk fiksa det!? :D

Klarte ikke tanken på at den nye bilen min måtte stå ulåst nesten i sentrum av Stavanger, så jeg prøvde batteriet på kontaktene i motorrommet igjen. Funka fjell det! Må ha vært dårlig kontakt eller noe sist.

Takk for alle tips i allefall! :)

Skrevet

Det er vel tilkoplingspunkt for startkabler i motorrommet også. Vet ikke om det vil være noen forskjell i forhold til andre tilkoplingspunkter du har prøvd.

Ellers gjorde jeg en lignende ting for en stund siden. (koplet fra batteriet i forbindelse med arbeid på elektronikken og lukket lokket :( )

Jeg hadde da tenkt å kople annet batteri til i motorrommet. Mens jeg stod der og svettet med tankene om hva jeg hadde gjort begynte jeg å lirke med nøkkelen i bagasjeluken, og plutselig gikk den opp. Jeg har riktignok ettermontert DEFA, men til vanlig går det ikke an å låse opp bagasjelokket med nøkkel.

Vert et forsøk :)

Skrevet

Batteriet må være tilkoblet i bagasjen for at strømtipsene her skal virke,har man ikke delt baksete så er det ett stort problem,mulig du må fjerne baksete rygg og bryte deg inn derfra,sett ikke støm på kabler hvis du ikke er 100% sikker på at det er hovedkabel fra batteri bak,strømmen må gå gjennom diverse releer og sikringer før den går fram til kupeen.

Skrevet
Batteriet må være tilkoblet i bagasjen for at strømtipsene her skal virke,har man ikke delt baksete så er det ett stort problem,mulig du må fjerne baksete rygg og bryte deg inn derfra,sett ikke støm på kabler hvis du ikke er 100% sikker på at det er hovedkabel fra batteri bak,strømmen må gå gjennom diverse releer og sikringer før den går fram til kupeen.

Kvifor må batteriet absolutt vere tilkobla? Så lenge du har spenning på klemmene til startkablar, så skal du ha spenning bak til batteriet...

Det er jo heile poenget med klemmene der framme, at du skal kunne bruke startkablar i tilfelle flatt batteri... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...