Gå til innhold

godkjenning bmw e30 EVO ?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Noen her som har papirer på hvor mye jeg kan skjære ut av di orginale skjærmen bak på en e30 ved montering av m3 evo glassfiberbredding????

Biltilsynet sier at et bmw-verksted må dokumentere at jeg ikke har skjært ut mer enn lovlig før d svekker karrosseriet men bmw tar seg ikke av sånne godkjenninger lenger så va gjør jeg da???

Noen som kanskje har papirer på va jeg skal gjøre for å få det godkjent hos biltilsynet????

Skrevet

mener m3 glasfiberbreddingen ligger på utsiden av originalskjermene, ihvertfald de fra koed, så der er ikke mye vits i å cutte vekk for mye, der kommer bare masse rust...

Skrevet

Dem ligger på utsiden ja, men må jo kappe bort...va ska du ellers me bredding når du ikke får på breiere dekk/felger a??hvis du ikke kapper bort no så vil jo den orginale hjulbua fortsatt væra der å da er jo ikke plass til no som helst...å d ruster ikke hvis du gjør jobben skikkelig..:)

Skrevet
:) enig, men du har jo ikke plass til mye bredere dekk på en original m3 heller, mest på insiden.. men hvis jeg var deg hadde jeg kappet av 10 cm på toppen og bygget ut med glasfiber så du enda har innerskjermer, eller bare latt innerskjermene gå vinkelrett ut på breddingen :?
Skrevet

orginale m3 skjærmer er ikke no særlig breiere enn en helt vanlig e30..d bare ser sånn ut...derfor jeg setter på skjærmer som er 6cm breiere pr side bak enn på en vanlig m3:)

Skrevet

men hvis du støper skjærmene skikkelig fast i stålet på bilen å ikke limer som mange gjør...så vil du få mye bæring i glassfiber'n oxo...glassfiber tåler faktisk ganske mye mer enn orginalblekket på en bil..

Skrevet

ja men det som er prblemet er at jeg MÅ jo skjære ut noe i hjulbua, men veit ikke hvor mye jeg har LOV å skjære ut...om jeg i det hele tatt har lov å skjære bort noe som helst...

• 2 weeks later...
Skrevet

Støpe fast breddinga? med glassfiber?

De fleste med vettet i behold limer først med f. eks araldite, og deretter støper oppå det.

Det er også i innerskjermen det er bæring.

Det er vel 5 sveisepunkter på innerskjermen, du ser det når du kapper av den utvendig skjermen.

Kapp innerskjermen 1,5 cm under sveisepunktene.

Skrevet

ja araldite er nok en go del bedre da ja, men å støpe d fast me glassfiber vil også virke bra..men da mener jeg ikke å støpe d fast på utsiden bare.

kommer til å borre hull i blekket å støpe det fast fra innsiden også..på den måten vil glassfiber'n trekke gjennom hulla i blekket å feste seg sammen me glassfiberskjærmen..da blir d på en måte "hel ved"

Har gjørt det sånn før me glassfiber på bil å det funker faktisk veldig bra...støpte blant annet et HELT gulv i en volvo på denne måten å d blei kjempebra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...