Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt i motor, og vurderer nå hvordan jeg skal gjøre det med oljefilter.

Ble nokså trangt oppunder her.

2dief85fzlbruglb06hl.jpg

Bla bla

j2o4wq3dyithumrndw78.jpg

Bla bla

k1tvmrfu89x8b9hoywco.jpg

Her er hvordan jeg tenkte oppsettet til Ic skulle være

bckjnolrxpwe71sil3he.jpg

Prøvde to løsninger med konfilter, men vet ikke helt enda hvem som blir aktuelle.

Noen forslag til bedre løsninger?

Jeg la her en 90grader fra turbo og bak lykta. Fjerna den "påsveisa" lille jernsirkelen

der nede og tenkte å legge en luftførings-slange inn der.

g15qdvcvc5f48uevipzs.jpg

Skrevet

Som tidligere nevnt, så spekulerer jeg i hvordan løsning jeg skal bruke på konfilteret.

Jeg har to løsninger.

Løsning 1:

bilde1

0jtxlawwxjpbmsv8xdar.jpg

bilde2

fdz6zgta2u1bas7ujh53.jpg

For dem som lurer på hvorfor det mangler noen muttre og skruver: Jeg bare tester oppsett

før jeg går videre med dette.

Løsning 2:

bilde1

39xq7tybk8aq7n7bsd1o.jpg

bilde2

6va06174kmwu8fy992ho.jpg

Her er ett lite innblikk i hvordan den vil se ut med konoppsett løsning 2.

nfs1q2n4xqw0l20qs9yu.jpg

Skrevet

Ser veldig bra ut, eg ville ha lagt filteret med 90 bendet, vil få meir luft da :)

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
Skrevet
Skal du virkelig ha alle de silikonslangene på? Og lmm på trykksiden?

Dette kan bli greit, men trenger noen justeringer ;)

Hehe, la nå merke til at jeg ikke har lagt til de nye bildene! LMM ligger mellom turbo og luftfilter.

Bilder kommer for oppdatering snarest.

Tja, silikonslangene blir vel der de tenker jeg:p

Skrevet
Ser veldig bra ut, eg ville ha lagt filteret med 90 bendet, vil få meir luft da :)

kommer oppdatering på bilder så snart jeg får tiden til det. Er det sånn at lmm helst skal stå vannrett? om det er tilfelle, må jeg nok justere igjen.

Jeg skal prøve ei løsning med 90 grader bend sånn at filteret står rett ned. kommer nok bilde på det også når jeg engang får tida til å gjøre det:P

Skrevet
Har nå også kjøpt meg K-Performance K044, sånn at jeg greier å vedlikeholde bensintilførselen!

i4klws6caluzuz8to82l.jpg

tips...ikke bruk Backventilen på pumpa

Ok det er tatt i betraktning! takker:D

Skrevet

Her kommer noen bilder som jeg hadde tatt med mobilen, men vært for lat til å legge over på pc. Ikke beste kvalitet, men det får duge!

midlertidig oppsett, men det blir nok noen flere endringer mhp at LMM muligens burde være vannrett (leste en eller annen plass).

g9nxzntbvp52rvpsnkr5.jpg

Nærbilde av oppsett.

grnlta2hzyz29rxronj6.jpg

3" rør downpipe. lambdaen kommer etterhvert.

b1lfru3k5702m9ppg8z1.jpg

19 rader Oljekjøler fra Kimmit. Oppsett ble som dette. Den passer fint inn med margin både foran og bak.

ue7qw6a15rw8wjbxxe9i.jpg

Flensen til Dumpen sveisa på.

n70o8iyq7amh5vo5ohfq.jpg

Skrevet

Hmm, det filteret blir fryktleg utsatt av småstein osv trur eg, eg trur eg ville ha laga til eit skold i bak kant iallefall, i forhold til skit kast fra hjulet :)

Skrevet

jeh hadde/har filteret mitt under der, men matrakterte jo ikke innerskjerm/vange.

brukte en flex luftslange, sånn trekkspillsak fra turbo, ned i hullet og til filter.

Har du orginale innerskjermer, de i plast så spruter det ikke fra hjulet.

Skrevet
Hmm, det filteret blir fryktleg utsatt av småstein osv trur eg, eg trur eg ville ha laga til eit skold i bak kant iallefall, i forhold til skit kast fra hjulet :)

Hehe ja, vel jeg har satt på ett skjold, også fra kimmit. Men ser ut som disse bildene ikke var siste oppdatering alikevel da:P

Så skjold sitter der, men jeg vurderer å bende til noe alu/stål sånn at det blir heldekkende fra skjerm og fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...