ragge Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Ja, da får jeg prøve å legge inn det som da blir mitt første prosjekt. Kan muligens ta litt tid da jeg trenger mange gode tips siden jeg er fersk i turbobygg, så jeg tar gjerne imot god info Før jeg fikk satt igang med kjerra. Er ikke noe særlig å se på når den er sånn halvferdig, men stygge biler kan også bli spreke, og kan også bli bra etterhvert Litt nedstøva bil på dette bildet, men det får være Det jeg skal bygge meg er en E30 M20B25 turbo. Jeg har kjøpt: A-Dekk turbosett der jeg fikk Grenrør Turbo Ic M50B25 råder M50B25 stempel m/vanos Dobble ventilfjærer MLS topp-pakning 1,7mm fra VAC Motorsports BMW High Performance Race Shop. Silikonstusser Klemmer Dyser 350 Dumpventil Wastegate Skal også kjøpe: Turbokam fra kimmit kommer etterhvert.. JeDet jeg har utført hittil er: Plukka ut motor og demontert til minste detalj. og som dere ser, malt blokka svart, 3 strøk. Kjøpt M50 vanos stempel som dreies ned i ventillommene for mindre kompresjon. Disse er i utgangspunktet lavere enn orginale stempel, men litt fresa i lommene er vel greit. Ett bilde av den nymalte blokka. Skal også lakkere topplokk, innsprut og div småting. Går også for å få lakkert felgene svarte. Har kjøpt syrebasert grunning til felga, og svart felglakk, så kan egentlig bli litt kult Mens jeg venter på div deler, så er jeg også igang med å fjerne rust. Har her fått sveisa og spraya på primer(brunox), noe som fikk det til å se ut som et fargekart! Men dette ser sikkert bedre ut etter et strøk maling! Tilpasning av IC er også igang... Kjøpte firkantstål 25mm tror jeg det var, og monterte den, men bare som en prøve inntil jeg får skjært ut litt overflødig i spoiler. Her fra innside
ragge Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 Har fått stempla nå. Skal bestille topp pakninga(mls 1,778mm) og henter stempelringer til stempla imårra! Så er vel snart bare å sette sammens motoren. Så tenkte jeg å få sveisa i nye karosseriplater der det er utskjært snart! Tenkte dra på verkstedet imårra! fri hele dagen! Enn med audin da?
ToreHund Skrevet April 9, 2008 Skrevet April 9, 2008 Har skjedd fint lite med tysker brakka ja... Har du fått dreid ned stemplene eller?
ragge Skrevet April 9, 2008 Forfatter Skrevet April 9, 2008 nei ha ikke fått gjort det enda, men får det sikkert gjort ganske snart.
ToreHund Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Og her har det fortsatt ikke skjedd noe eller....????
ragge Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 Ja da ventes ferdigdreide stempler i posten iløpet av kort tid, og ting skal begynne å ta form! Er det noen som har noen bra tips om evt noe dere tror ville gjort seg, så er det bare å rope ut
Kristov Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 Ikke kjøre med MLS - det er så vanskelig å få tett. Ta heller å få lagt pianotråd i blokka og kjøre med original pakning - det tåler minst like mye. Jeg ser så utrolig mange som har problemer med MLS.
ragge Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 Har plana både topp og blokk, så mener det skal bli bra siden den da er 100% plan. Funka også fint for en kompis å bare plana topp og ikke blokk. Men du har ett poeng, det er værre å få det bra med mls om man ikke planer hvertfall.
Kristov Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 Vi får håpe det går bra da - men ikke kom å si at jeg ikke advarte deg når det lekker... hehe... Pleier holde tett på lavere trykk (opp til 0,5 bar) for så å lekke når man vrir på litt mer. Det er ikke bare det at det skal være plant. Overflatens finish skal også være innenfor visse toleranser - tror det er AR50. Ellers er det store diskusjoner om man skal montere de med lim eller ikke.
ragge Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 hva mener du med den finishen? er det en overflatebehandling som skjer etter planing? Jeg hørte jeg burde gå for mls siden jeg skal oppgradere motor til neste år. Men har faktisk fått hørt flere vrier på hva man skal gjøre. Og siden jeg er fersk i faget, så tar jeg inn noen tips, sammenligner ser i forhold til hverandre og går for det som virker mest fornuftig. Og stålpakning virka som en god ide da jeg tok den avgjørelsen:p Men har ikke hørt noe om å montere den med/uten lim da. Så det kunne jeg kanskje satt meg litt mere inn i Takker for gode opplysninger
Kristov Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 hva mener du med den finishen? er det en overflatebehandling som skjer etter planing?Jeg hørte jeg burde gå for mls siden jeg skal oppgradere motor til neste år. Men har faktisk fått hørt flere vrier på hva man skal gjøre. Og siden jeg er fersk i faget, så tar jeg inn noen tips, sammenligner ser i forhold til hverandre og går for det som virker mest fornuftig. Og stålpakning virka som en god ide da jeg tok den avgjørelsen:p Men har ikke hørt noe om å montere den med/uten lim da. Så det kunne jeg kanskje satt meg litt mere inn i Takker for gode opplysninger Det har med "ruheten" til overflaten å gjøre - på en måte slik korningen på sandpapir bestemmer hvor grov den er. Jeg tror dette kan gjøres samtidig med planingen ved å velge et skjær som er fint nok til å få riktig finish på overflaten. Ofte er finishen alt for grov etter en "normal" planing. Uansett bør de som har solgt deg MLS-pakning og de som skal maskinere blokk/topp gi deg skikkelig svar på dette. Hvor mye effekt har du tenkt deg? Pianotråd i blokka og original pakning holder i alle fall til 600hk. Over det bør man gå for pyramideringer.
Frode_E30 Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Syns også den mls topp pakninga hørtes skummel ut, den er vel neppe billig heller.. Bruk heller pengene på pianotråd og kjør med original topp pakning. Vet mange som har vært nært 2 bars trykk med denne løsningen. Men skal du dreie vanos stemplene??? Da blir det vel bare tull?? Hvilket sprut skal du kjøre? Ellers ser det lovende ut, stå på!
ragge Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Kjøpte mls pakninga fra vacmotorsports.com, et firma i statene. Selve pakninga kosta 220 dollar, noe som da ble ca 1100 kroner. Trodde jeg kom til å spare en del ved å gjøre dette, men den kom alikevel på ca 2200 med frakt og inntolling. Bare frakt kom på 136 dollar Tenkte å kjøre den på omkring 300 hk i starten, og senere kjøpe en Haltech sprut og prøve å få rundt 450-500 hk ut av denne. Må vel en mere stabil turbo til etterhvert, men de bekymringene tar jeg senere Tenker å prøve å få tak i en tilleggssprut inntil da, og bruke 350cc dyser i første omgang. Som jeg har nevnt litt lengre opp, så er dette mitt første prosjekt, og har derfor samlet inn mye opplysninger før jeg tok en slutning og gikk for mls. Å dreie ned stempla fører til litt lavere komp, og forhåpentligvis mulighet til å kjøre litt mere trykk på turboen. Dette er jo da også noe jeg har fått høre er en god ide. Men er jo selfølgelig delte meninger om alt, så det er vel bare å prøve seg frem! Hva koster det å ringe blokka forresten?
dagis Skrevet Juli 22, 2008 Skrevet Juli 22, 2008 hvor mye skal du dreie ned stemplene dine??? har også et turbo e30 proskjekt på gang. så går d så mange delte meininger om hvor mye man skal dreie di ned. har lest noen plass om at ca 2,5mm er nok, men vet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå