Gå til innhold

Impress på felger.. kan noen forklare meg hva jeg bør gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg driver å skal fikse opp mine BBS RS felger.. men problemet er att bak så har jeg 9x16 et 24 men de subber litt i bakskjermen.. skal jeg da ha et 20 eller 28 for å få mindre subbing?

har også to stk 8x16 et20 som jeg skal ha foran.. men skal kjøpe nye ytre ringer til alle 4.. så tenkte å prøve å få laga 10" bak og 9" foran.. går det å lage noe ut av det jeg har?

vil ha 255 bak :P

Skrevet

ja det er på utsiden.. men kan jeg "bygge" et 28 ut av de inner ringene jeg har og kjøope ytterring til det som blir passendes?

Skrevet

husk på at større innpress betyr at felgen går lengre inn enn ut i i hjulhuset.. Du kan ikke "bygge" på høyere innpress... det må dreies av.. tar du vekk en halv cm av anleggsflaten på felgen, går felgen en halv cm lengre inn..¨

Neste problemet du støter på er jo at du subber med 9 tommer bak... Skal du ha 10 tommer bak må du huske på at felgen stikker en halv tomme lengr inn, OG en halv tomme lengre ut med samme innpress som i dag.. Det betyr jo at du må gå fra innpress 28 (vi tar innpresset som er korrigert slik at det ikke skal subbe), også må dette økes 13 mm for at hjulet skal stå riktig igjen og ikke subbe i hjulbuen.. Da er du på ET 41... MEN da må du ta hensyns igjen til at du har flyttet HELE den ekstra tommen du har nå innover i hjulhuset.. Det vil si at da MÅ det være plass til 1" mer dekk og felg innover i hjulhuset i forhold til det det er i dag..

1" og 4mm skal vi være nøyaktig.. Ca 3 cm med andre mål..

Og da tviler jeg at du er på den lovlige siden av sporviddeforandring..

Lover sier at du ikke kan endre sporvidde med mer enn 15 mm per aksling.. Altså endre Et med mer enn 7,5 per side utifra fabrikkstandard

Skrevet

lover å regler bryr jeg meg fint lite om der..

det jeg da tenkte på var jo at om jeg kan bytte ut den indre ringen med en som er breiere.. om du skjønner? og få "mindre" ring på yttersiden.. hvis du skjønner...

Skrevet

hehe.. tror jeg må forske litt på dette når jeg har demontert alle felgene.. så får jeg prøve litt.. :) men kom gjerne med flere innspil.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...