Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vurderer nå og selge men 318i M-tech touring 2000mod og handle meg en E39. Motor skal ikke være mindre en 523 og lurer på om noen har tips angående hva jeg bør se etter ( feil osv ). Er det noen som er bedre enn andre med tanke på motor og modell? Vet de kom med en liten face-lift på disse bilene, men hva er forskjellene?

Takker for svar !

Skrevet

Det første du bør sjekke er at serviceheftet er fulgt så det tekniske er ok,sjekke nedre kanter på dører foran for rust,samt under skiltlys på koffertlokk som før eller siden får rustflekker,facelift på modeller etter 09-2000 var framlykter med angeleyes,runde tåkelys,ny type frontfanger,led baklys,170hk standard på 520(usikker)Har hatt to stk e39,har nå lyst på en tredje med V8,men vegrer meg når bensinpris kan ende på 17kr snart.

Skrevet

rust på dører og bakluke.. som nevnt..

rust i gulv..

foringer bør sjekkes nøye..

utover dette er det bare det vanlige..

Skrevet

litt usikker med motorvalget, jeg hadde ikke valgt 523 motoren, vet at det er en 2,5l men jeg har byttet utrolig mange 523 motorer som alle hadde rådebank, men jeg kan ikke sette fingeren på hvad det er...

Skrevet

rust i gulv..

Rust i panser, bakluke, inni dører både oppe bak, og nede.

Pixel feil, el feil, som f.eks, airbag sensor i sete,

vibrasjoner i bremseskiver, ellers er det vel det vanlige,

som: lyder i kald motor, giring, generel slitasje på interiør, seter og ratt etc.

slakk i dører, gliper på karosseriet, og ta med magnet, eg reiser ALDRI å ser på biler uten magnet.

Edit: Ville valgt en 528i med manuell gir.

Skrevet

rust i gulv..

Rust i panser, bakluke, inni dører både oppe bak, og nede.

Pixel feil, el feil, som f.eks, airbag sensor i sete,

vibrasjoner i bremseskiver, ellers er det vel det vanlige,

som: lyder i kald motor, giring, generel slitasje på interiør, seter og ratt etc.

slakk i dører, gliper på karosseriet, og ta med magnet, eg reiser ALDRI å ser på biler uten magnet.

Edit: Ville valgt en 528i med manuell gir.

Magnet? den var ny.. noe jeg har gått glipp av? hehe. Hvordan skal du med det?

Skrevet

for å sjekke etter rust, evnt gammel rust som er sparklet over. Mangnet fester seg jo ikke på glassfiber;)

Skrevet

Den er meget fin å ta med seg, pga sjekke om det er sparkel, glassfiber etc.

i dagens tider er det mye jalla og lastverkjobber, og det kan det være greit vist magneten henger på bilen.

Dette trikse har hjelpt med mangen ganger på kjøp av biler, selgerene er ALLTID like uforberedt på dette, skjuler seg mye greier bak lakk.

Slått på sekunder. :shock:

Skrevet
litt usikker med motorvalget, jeg hadde ikke valgt 523 motoren, vet at det er en 2,5l men jeg har byttet utrolig mange 523 motorer som alle hadde rådebank, men jeg kan ikke sette fingeren på hvad det er...

Har du virkelig hørt om mange som har hatt rådebank i denne motoren? Vil tørre å påstå at dette er tull, aldri hørt om før.. Jeg kan derimot anbefale denne motoren og manuelt gir.. =)

Skrevet

Jeg har en e39 523i manuell, og den motoren har jeg aldri hatt problemer med.hatt bil i snart2 år og kan ikke annet enn å være fornøyd. Eneste jeg har gjort er og skifte slitedeler etterhvert på bilen som stab-stag,bærebro o.l

Skrevet

Den er meget fin å ta med seg, pga sjekke om det er sparkel, glassfiber etc.

i dagens tider er det mye jalla og lastverkjobber, og det kan det være greit vist magneten henger på bilen.

Dette trikse har hjelpt med mangen ganger på kjøp av biler, selgerene er ALLTID like uforberedt på dette, skjuler seg mye greier bak lakk.

Slått på sekunder. :shock:

så stilig! Det hadde jeg i grunn ikke tenkt på! Men ser ut til at jeg får joine Magnet banden jeg også da! hehe! Takk for svar foressten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...