sneaky Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 je var i Sverige i helga for å kjøpe tuning chip av en skrotnisse kalt jokke han sa chipen var programmert til å fjerne turtallsperra til svimlende 7,5krpm,og at responsen/draget skulle komme tidligere i turtallregisteret. je skulle visst la motoren stå på tomgang i 2 min (sikkert for å resette programvare ell no). Men da je startet motoren etter montering hoppet turtallet opp til 2000,så jeg justerte den ned etter de 2 minuttene var gått. Så tok jeg en prøvetur,men ingen forandring... WTF????? jeg monterte av pluss ledning fra polen under montering for å forhindre kortsluttning mellom pinner o.l. men kan dette ha noen innvirkning på chipen???? R det noen form for konstant intern minne ell no??? Hilsen en liten smule pissed chip tuner!!! Noen som har vært borti chip tuning selv,som kunne fortelle meg hva jeg har gjort/ikke gjort/burde ha gjort..
Captain Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Om motoren din ikke har turbo/kompressor, så er det lite og hente på chiptrimming. Kanskje du får 3-4hk økning i effekt, kanskje du får 0.
kbteknik Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 jeg har solgt chipper i en del år nå, og der er mange merkelige monteringsanvisninger... normalt hever du turtalsperren til 7200rpm, eller tar den helt bort. og chippen virker med en gang du starter motoren, så lenge hjernen har vert tatt ut av bilen da du monterte og du er 100% sikker på at du ikke har bøyd benene er du safe på en 2,5 l motor har jeg bestandig hatt en merkbar forandring, men jeg kan ikke si akkurat hvor mange hk det gir i følge de papirer der har vert med de chipper jeg har importert, gir den 10-15 hk og ca 20nm, men jeg har som sakt aldri selv hatt testet de i benk.. men det føles riktig...
sneaky Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 tatt ut hjernen?? Du mener styringsboksen hvor chippen er plassert ikke sant. det er vel ikke en ekstern enhet som må fjernes når man monterer dette?
kbteknik Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 ja styreboksen / ecu en.. den som sitter under det svarte plastlokk man må jo ta av stikket for å enkelt å åpne den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå