mEhE Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 har fått meg e36 320 1992 model,men skjønner ikke helt hvordan sentralåsen fungerer.er ikke altid jeg for til og låse men andre ganger kan jeg vri nøkkelen med en gang? instruksjonboka var selvfølgelig på tysk så den hjalp meg lite.
wracul Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 hadde det samme problemet med min e46. Fant etter mye om og men ut at styringen til alle de andre dørene kommer fra førersiden. dvs jeg fikk lyd fra den døren når jeg prøvde å låse opp, men ingen av dørene gikk opp. Hvis jeg låste opp manuelt slik du og prøver på, så fikk jeg kun låst opp førerdøra men de andre dørene reagerte ikke. Problemet kom og gikk uten noe særlig fornuft. Jeg endte opp med å skifte låsen på i førerdøra stikk i strid med alle de rare tipsene jeg fikk av bmwforhandlern og vips så var problemet borte. Så hvis du har hatt de samme problemene som meg så kan det hende at det er samme systemet og problemet på din E36 som på min E46. Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette? OG SELFØLGELIG DUKKA DET SAMME JAEVLA PROBLEMET OPP 2 TIMER ETTER AT DET OVER BLE SKREVET.... trur jeg spyyyyyr
mEhE Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Skrevet Mars 25, 2008 hos meg funker alt men klarer ikke vri om nøkkelen alltid. så visste ikke om det var et triks på e36 får å låse døra.. klarer alltid og vri nøkkelen når jeg skal låse opp døra men når jeg da skal låse igjen må jeg stå å klø meg i huet til den plutselig kan låses..men andre ganger vrir jeg bare om og den låses.. rart spør du meg
Mainn Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Hmmm....tyder nå på at det er noe med låsesylinderen da, i og med at du ikke klarer å vri nøkkelen. Må i så fall ta ut dørhåndtaket, og så låsesylinderen og se om disse låse-blikkene stikker utenom sylinderen. (=slitt lås) Har du prøvd med en annen nøkkel, kanskje nøkkelen kan være slitt??? Eller kanskje mekanismen i bunn av låsesylinderen (som sitter i dørhåndtaket) er defekt. Har vært borti at deler har blitt brekt her.
mEhE Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Skrevet Mars 26, 2008 får vel skru opp å ta en titt.bråker noe sinnsykt fra sentralåsmotoren på førerdsiden også når jeg låser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå