MrJørgensen Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Jeg har en 92 mod e36 men har forstått at det er forskjell på de tidlige 91,92 modellene og de fra 92 og oppover... Skal nå montere senkesett og kanskje senkeskåler. Men hva må jeg passe på med tanke på disse forskjellene? Er det en enkel måte å se om man har den tidlige modellen eller den andre?
wracul Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Stemmer det at bmw forandra fjærer og dempere 2 ganger på 2 år med den bilen. Tror ikke det er forskjell på årene med tanke på uoriginale komplette senkesett. hvis jeg ikke tar feil så er det kun forskjell på originalfjærer og/eller originale dempere. Ring GS i mårra så får du vel bekreftet dette. Hvis det er første gang du skal senke bilen så husk ridehøyda du sitter med etter montering... skal innrømme at det er fint med 60/40 senking. men noen plasser er det et rent helvexe å kjøre med. Når jeg senka min e46 gikk jeg for 30/25. ser pent ut og fungerer knall over alt.
Loffen Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=73554 Løft panseret og se på plasttoppen på demperen. Er den stor har du gamletypen, er den liten har du nyetypen. Du ser forskjellen på bildet.
MrJørgensen Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 Ser nå at jeg har pre92 modellen. Da mutteren på dempertårnet var M12 istedet for M14 som de nye har. Så burde jeg da oppgradere til post92 og kjøpe senkesett til dette, eller beholde pre92 og kjøpe senkesett som passer til det? Spørsmålet blir jo litt pris, og hva som lønner seg?
MrJørgensen Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 Har sjekka litt priser nå, og det ser ut som om det blir mindre og dyrere utvalg av senkesett til pre92 modellene. Så har vel nå bestemt meg for å oppgradere, men er det bare på demperene foran jeg må bytte ting, eller er det noe bak som må byttes og?
MrJørgensen Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Skrevet Mars 27, 2008 okai, da virker det ikke så ille å skifte dette ut da fant to støtdemperlager på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-BMW- ... enameZWDVW Er det disse lagrene jeg trenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå