Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det noen som kan fortelle meg hva som må til for å tlpasse en 535 diff med stikkakslinger til e30...??

:D

Den er bolt on mot mellomaksling og de 4 boltene i traversen, men det siste diffopphenget(det med foring) må lages nytt da 535 diffen er noe lengre enn e30 diffene. du må også bruke baklokket fra en e30 diff av store typen. bruk medbringere/drivknuter fra 535, men selve stikkakslingene blir for lange.(kjøp sviktstålaksler fra ppf). må også bruke navet fra 535. dette passer bare i bærearmene til 325/m3 da navet er 42mm mot 39 mm på de andre modellene. navet på 535 er 5 bolts, så det blir litt ekstra jobb der også.

Skrevet
Er det noen som kan fortelle meg hva som må til for å tlpasse en 535 diff med stikkakslinger til e30...??

:D

Den er bolt on mot mellomaksling og de 4 boltene i traversen, men det siste diffopphenget(det med foring) må lages nytt da 535 diffen er noe lengre enn e30 diffene. du må også bruke baklokket fra en e30 diff av store typen. bruk medbringere/drivknuter fra 535, men selve stikkakslingene blir for lange.(kjøp sviktstålaksler fra ppf). må også bruke navet fra 535. dette passer bare i bærearmene til 325/m3 da navet er 42mm mot 39 mm på de andre modellene. navet på 535 er 5 bolts, så det blir litt ekstra jobb der også.

Er det ike mulig å klare seg uten det lokket... :? Lage til ett nytt diff oppheng...?

Foreløpig blir det vel for dyrt med sviktstål aksler og få tl jobben med 5 bolts. Blir til at eg bruker stikkaksling, og drivknuter som er til 325 mot den 535 diffen da....

Takk for svar "borgen" :wink:

• 3 months later...
Skrevet

som steffen også sier, lokket passer men du må lage nytt oppheng.

(som jeg skrev i første svar)

Skrevet

viktig at du har kjøpt baklokket fra en e30 diff av store typen, den med 8 bolter. har du kjøpt fra den lille med 6 bolter blir det helt feil.

Skrevet

Jeg har det lokket med 8 bolter som hører til store diff`n. Det har vært andre og sett på diff`n og som kan telle til 8 ;). Lokket passer ikke med mindre noen har en jævlg bra kjevle :D

Jeg har snakket med en på ppf no, og det blir sviktstålaksler/e28 drivknuter og ombygging til 5 bolts og e34 nav (Som må dreies av 4mm. Da skulle det bli en skuddsikker oppskrift som holder til langt flere hk enn det jeg skal kjøre med.

Skrevet

Tror kke det er samme. Rart dette her siden det er veldig mange som sier det samme som deg. Men stikkakslingene fra e30 store diffen passet heller ikke inn i denn klunpen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...