vetu03 Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Hei. Noen som har brukermanual på norsk til en Alpine CDA 9887r eller hvet ossen mann "slår på" funksjonen justering av BASS og DISKANT ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 24, 2008 Share Skrevet Mars 24, 2008 Det er sikkert det same som på 9885r Du har AUDIO/RTN knappen (trykk fleire ganger på denne) So har du litt innstillinger på A.SEL knappen Her kan du justere bandbredden osv. (Q1 er smal og Q4 er bred) Du bruker knappene SOURCE og BAND/TA til dette. (+ volumknappen) Hold ESC nede i 2 sek for å komme tilbake til vanlig displayvisning Du får seie ifra viss du får problemer. Eg bruker ikkje disse funksjonene sia eg justerer alt på forsterkerene mine EDIT! Subwoofer må væra på i menyen for å bruke AUDIO/RTN sine funksjoner. Og for å bruke A.SEL sine funksjoner må Defeat være off (Defeat er ein av funksjonene under AUDIO/RTN knappen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2008 Okey, får prøve!!! Ja, hadde ikke vært noe problem om det hadde vært forsterker på frontsettet også! Derfor det hadde vært fint å fått justert bass og diskant, fordi det spraker litt noen ganger nå. Takk for svar;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2008 Noen andre som kanskje også har noen innspill?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2008 har prøvd noe av det med sub on/off. defeat står på off. hvet det er mulig å justere båndbredden og alt sånn. i uaer manualen er det en liste over funksjoner, som f.eks fader, balanse, sub og mange andre. disse får man opp ved å trykke på audio/rtn. men mangler justering av bass og justerig av diskant. fikk det for meg etter å ha lest at det må slås på en annen funksjon får å få opp disse. men finner ikke ut hva jeg skal slå av eller på. noen som hvet hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2008 1 Tryck på AUDIO/RTN flera gånger för att välja önskat läge. Varje gång denna knapp trycks in ändras läget enligt följande: SUBWOOFER*1 BASS*2 TREBLE*2 BALANCE FADER*3 AUTO VOLUME*4 DEFEAT VOLUME SUBWOOFER*1 Subwoofer: 0 ~ +15 Basnivå: –7 ~ +7 Diskantnivå: –7 ~ +7 Balans: L15 ~ R15 Fader: R15 ~ F15 Autovolym: OFF/LOW/MIDDLE/HIGH Defeat: ON/OFF Volym: 0 ~ 35 • Om ingen åtgärd utförs under 5 sekunder efter att något av lägena SUBWOOFER, BASS, TREBLE, BALANCE, FADER, AUTO VOLUME eller DEFEAT valts återgår enheten automatiskt till normalläge. *1 Du kan inte ställa in dess volym när subwoofern står i läge OFF. *2 När MultEQ (sidan 16) står i läge OFF går det inte att justera nivån. *3 Om du ställer in omkopplaren 4.2ch/2.2ch (sidorna 40 till 42) på 2.2ch går det inte att justera det här läget. *4 Genom att ställa in AUTO VOLUME kan enheten automatiskt justera volymen till rätt nivå utifrån motorns buller/vägbullret etc. Det finns tre volymkorrigeringsinställningar: LOW, MIDDLE och HIGH. 2 Vrid vridkontrollen tills du fått det ljud du vill ha i respektive läge. Om DEFEAT ställs in på ON återställs tidigare justerade inställningar för BASS, TREBLE och EQ till fabriksinställningarna och MX (sidan 22) stängs av. • Beroende på vilka komponenter som er anslutits. De som er merket med FET er det som ikke kommer opp:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 *2 När MultEQ (sidan 16) står i läge OFF går det inte att justera nivån. Denne funksjonen har ikkje eg, men eg rekner med at dette er synderen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 Skal prøve dette, så får vi se.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2008 Hmm, skjer ingen ting når jeg trykker inn knappen det står Multi EQ på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 27, 2008 Share Skrevet Mars 27, 2008 Du må vel inn i menyen og skru den på, før du kan bruka den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2008 Noen peil på ossen man gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sweet_Protec Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 det var sankk på defeat her.. og jeg har alpine spiller med den funksjonen, hva gjør egentelig den?? hakke giddi og set i manualen... har prøvd den men kanskje noen har en forklaring...? ikke meninga og ødelegge tråden din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 30, 2008 Share Skrevet Mars 30, 2008 Noen peil på ossen man gjør det? Som sagt har eg ikkje den funksjonen, men du kan gå inn i setup menyen. (hold inne FUNC./SETUP knappen inne i 2 sek) So kan du leita litt og forhåpentligvis kan du skru på ting og tang der. det var sankk på defeat her.. og jeg har alpine spiller med den funksjonen, hva gjør egentelig den?? hakke giddi og set i manualen... har prøvd den men kanskje noen har en forklaring...? ikke meninga og ødelegge tråden din. Eg veit ikkje kva defeat gjør, men når den er on, kan du ikkje justera bass, diskant og båndbredde via A.SEL knappen. Kanskje signalet går utenom disse kretsene for bedre lyd?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå