Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit det er mange forskjellige meninger om hvordan komp man burde ha.

Er i gang å bygge en "sinna" motor. Men veit rett å slett ikke hvilken komp jeg vil ha i motor. tenkte på 8,5:1 men hva syntes dere

Motor er en m50 med smidde cp stempel og h-profilråder Arp på topp og råder

Mls pakkning

Vac turbokammer med race fjærer til ventilene tåler 12000omd (porta topp)

Race kjede (kam veiv og oljepumpe)

Nytt drev til oljepumpe så opprettholder høyere trykk.

T70 turbo

720 cc dyser

Datasprut (veit ennå ikke hva, men blir nok morithec)

Skal ha mellom 5-650 hk i denne hvilken komp ville dere brukt?

Skrevet

Du som selger turbodeler og turbokitt burde vel være i stand til å regne ut dette selv ?. hva anbefaler du dine kunder da finne det ut selv ?.

Skrevet

synes ikke folk her på forumet gjør annet en og hakke på a-dekk..må da få lov til å spør vis det er noe han lurer på.selv om han selger turbokitt trenger han ikke vite alt innen motor..

:wink:

Skrevet
Du som selger turbodeler og turbokitt burde vel være i stand til å regne ut dette selv ?. hva anbefaler du dine kunder da finne det ut selv ?.

Det der var da virkelig unødvendig! Han har jo bevist at han for bilen sine til og gå og holde. vært på dynobenk å greier. så spør han en liten ting så klager du..! :roll:

Kanskje litt OT men kjøpte du Titanholdere til toppen din også?

Skrevet

nå er vel ikke jeg noen kløpper på dette men, noen sa til meg at har du 100% kontroll på bensin og tenning kan du ha høyere komp f.eks 8.5-1, har du dårligere motorstyring og ikke mulighet for benkjøring osv, har du mere å gå på vist du har mindre komp,

du får håpe turbo gutta her inne våkner og gir deg info :wink:

Skrevet

Det er mulig det var unødvendig ,men jeg trodde dette var noe man burde kunne litt om ved salg av produkter for slikt bruk .legger her ut en liten tabell med anbefaling fra en bok jeg selv har brukt.Maximum boost by Corky Bell.

IMG_1781.jpg

Skrevet
Det er mulig det var unødvendig ,men jeg trodde dette var noe man burde kunne litt om ved salg av produkter for slikt bruk .legger her ut en liten tabell med anbefaling fra en bok jeg selv har brukt.Maximum boost by Corky Bell.

IMG_1781.jpg

Meget intressang tabell!

Når det gjelder spørsmålet til A-Dekk her, så vil jeg si at siden du satser på en 5 - 600hk så må du nok dra på litt med ladetrykk, men igjen så kommer det jo ann på hva slags fuel du har tenkt å kjøre med, e85, 98 osv. Men satser du på å kjøre med vanlig 98 så ville jeg ikke gått noe høyere på komp. forhold enn 8,5:1 men tenker du på å kjøre med e85 så kan du klart gå litt nærmere 9, kanskje 8,8 - 8,9.

Når det gjelder datasprut så har jeg for min del aldri hørt om moritech, ikke fant jeg noe om det etter å ha googlet det heller ( fant et firma ved samme navn men de drev med reiser ) Kan det ha vært motec?

Men det er jo flere gode alternativer som ikke koster skjorta, dog kommer litt ann på om du har tenkt å kjøre sekvensielt eller ikke.

Du må også huske på at du har endel følere på motoren din allerede som du kan bruke videre på et datasprut.

Men et sprut som jeg selv går å lurer litt på om dagen er et sprut som heter KMS ( Kronenburg Management Sysem ) Som Gasolin er forhandler av ( www.gasolin.no ) Koster ikke skjorta, og det fine er at alle delene trigger, coiler, tenningsforsterkere, følere osv er standard, så du kan fyke rett på teman å handle resverve tilfelle det skulle ryke.

Alternativt så har man jo Haltech som man kan få for en billig penge på andre siden av dammen.

mvh Lars

Skrevet

Har du seriøse turbo konverteringsplaner kjøp deg boka Maximum boost (eller tilsvarende),det står om alt av beregninger for riktig konstruksjon av turbosystem . ikke for å lage reklame men Automobilia selger dette.

Skrevet

Sorry mac.. men må ha lov til å spørre folk hva de ville gjort. Jeg selv er 99% sikker på at jeg kommer til å kjøre 8,5:1 . Beklager vis jeg gjorde noe galt.. Men da veit jeg jo det siden jeg selger Turbo ting må jeg ikke finne på å spørre om noe :shock:

Jeg klarer å fortelle kundene mine hva de trenger å gjøre 8)

Skrevet

Det der var da virkelig unødvendig! Han har jo bevist at han for bilen sine til og gå og holde. vært på dynobenk å greier. så spør han en liten ting så klager du..! :roll:

Kanskje litt OT men kjøpte du Titanholdere til toppen din også?

Takker for innlegge ditt :)

Har ikke kjøpt dette ennå men vurderer det sterkt

Skrevet

IMG_1781.jpg

Meget intressang tabell!

Når det gjelder spørsmålet til A-Dekk her, så vil jeg si at siden du satser på en 5 - 600hk så må du nok dra på litt med ladetrykk, men igjen så kommer det jo ann på hva slags fuel du har tenkt å kjøre med, e85, 98 osv. Men satser du på å kjøre med vanlig 98 så ville jeg ikke gått noe høyere på komp. forhold enn 8,5:1 men tenker du på å kjøre med e85 så kan du klart gå litt nærmere 9, kanskje 8,8 - 8,9.

Når det gjelder datasprut så har jeg for min del aldri hørt om moritech, ikke fant jeg noe om det etter å ha googlet det heller ( fant et firma ved samme navn men de drev med reiser ) Kan det ha vært motec?

Men det er jo flere gode alternativer som ikke koster skjorta, dog kommer litt ann på om du har tenkt å kjøre sekvensielt eller ikke.

Du må også huske på at du har endel følere på motoren din allerede som du kan bruke videre på et datasprut.

Men et sprut som jeg selv går å lurer litt på om dagen er et sprut som heter KMS ( Kronenburg Management Sysem ) Som Gasolin er forhandler av ( www.gasolin.no ) Koster ikke skjorta, og det fine er at alle delene trigger, coiler, tenningsforsterkere, følere osv er standard, så du kan fyke rett på teman å handle resverve tilfelle det skulle ryke.

Alternativt så har man jo Haltech som man kan få for en billig penge på andre siden av dammen.

mvh Lars

Hei blir 98 den mappes på vis ikke må jeg ha mye større dyser enn 720cc Men kansje med tiden det kan bli en map til e85 og.

Skrev sikkert feil når det gjelder datasprut.. men dette er fra egen lev. Så må jo kunne kjøre med det selv siden jeg selger det :D

Har et ms liggenes og men dette skal mestsannsynelig på en 2,7 e30

Takker for svar

Skrevet
Har du seriøse turbo konverteringsplaner kjøp deg boka Maximum boost (eller tilsvarende),det står om alt av beregninger for riktig konstruksjon av turbosystem . ikke for å lage reklame men Automobilia selger dette.

Flere har nevt denne.. mulig jeg må få meg denne :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...