Scirre Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 Lurte på om det er samma opplegget å justere ventila (vippearmene) på M40 som på M20 ? Og hvor stor glippe skal det være på eksos- og innsugsiden ?
Kimmen Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 hei du! Desverre ikke justering på ventilene på M40 motorer. Er hydrauliske løftere på de. Motorflush pleier og hjelpe på tikking
allern Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 prøv heller å kontrollere kammen og ventilløfterne. dette pleier å bli fort slitt på M40 motorer!
Kimmen Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 tja viss det ikke hjelper, bytt løftere Eller bytt hele skiten til en annen motor M40 tror jeg er det dårligste som har kommet ut av bmw fabrikken desverre. Hadd 1 slik, aldri mer...
Fliid Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 M40 er feilkonstruert. Har dobbelt så høyt trykk i topp enn det den var beregnet til og ha. Mer info finnes på autopower.se, begagantguide. Så du prøver deg på ett umulig prosjekt er jeg redd.
Scirre Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Skrevet Mars 25, 2008 ah skjønner tegninga mange takk! er heldigvis ikke min bil det gjelder.. hehe
jensemann23 Skrevet Mars 25, 2008 Skrevet Mars 25, 2008 kjør diesel i motorolja, hell oppi en liter og la den gå 2 min på tomgang. Skift olje. Kan hjelpe.
Xtrapowerneeded Skrevet Mars 29, 2008 Skrevet Mars 29, 2008 ver obs på at driten som løsnar ved motorflush/diesel kan sette seg i silen på oljepumpa...bør kanskje ta av bunnpanna å rense den etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå