Gå til innhold

Problemer med m40-motor


Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra en bekjent i dag som har en 91'318i med m40-motor.

Han sier den begynner å fjuske/tulle etter bilen har blitt driftsvarm. Den starter helt greit og slikt når den er kald. Han har skiftet lambdasonde, plugger og pluggledninger og coil og t.o.m luftfilter sier han, men problemet er der fortsatt.

Noen med forslag om hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en m40 motor som er full av trøbbel. Kom med en litt bedre beskrivelse, så kanskje jeg kan hjelpe deg. Akkurat nå går den faktisk fint min:)

Kan være gasspjeld sensor(koster ca 700) , luftmengdemåler(prøv å plugg ut ledningen på denne og se om den blir bedre da, da er det mest sannsynlig denne) (koster fra 500 brukt, over 4000 ny)

Ellers kan det være fordeler som det blir sagt over her, eller tett bensinfilter. Kan også være temperatursensoren til kjølevannet(det er to følere, en til måleren, samt en som styrer innsprøytningssystemet) begge sitter i blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått forklart dette løselig på telefon så er ikke så greit å forklare det bedre. Har ikke sett på eller prøvd bilen. Den starter greit og har jevnt drag og slikt, men når den begynner å nærme seg drifttemperatur så begynner den å surne vekk... Han følte selv den muligens fikk for mye bensin... Pluggene han nettop har skifta har blitt sota.

Styrer den tempesensoren på kjølevannet kaldstartdyse eller noe slikt kanskje? Synes det ikke var noe dumt tips av deg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...