Sigve Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 heihei alle sammen. Jeg tenker på å kjøpe en BMW E36 i 318 serien og lurer på om det er noen kjente/vanlige feiler med dem som man må se etter når man skal kjøpe.
maurtin Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 om du kikker på en 91-93model så har den M40 motor, en motor som har fryktelig lett for å begynne å tikke, og en må skifte registereim for hver 40.000km. Ville satset på en 94model eller nyere pga motoren. Ellers er E36 greie biler, har min andre nå
Hyggmaister Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Kjøp 94mod+ ja, med mindre du er klar for et par timer i garasjen med (i mitt tilfelle): -Overhale topp -Finne ut at den hørtes like jævlig ut -Sjekke veiv; veivlagre og veiv gått til helvete -Sende veiv til slip -Få veiv i retur pga den var ubrukelig -Rive ut den gamle ubrukelige motoren -Kjøpe en ny m40 motor usett, sjekke veiv -Veiv OK!!! -Overhale også denne toppen, dvs -Bytte reg.reim, oljerør, ventilløftere, vippearmer og kam -Sette i den nye overhalte motoren Er nok ikke helt end of story, for fant seff ut at bunnpanna var litt sprukket etter montering, så må bytte denne også da det ikke lot seg tette med aralditt... Du kan selv regne ut/tenke deg hva det ville kosta på et verksted At toppen må overhales er vanlig på disse maskina pga dårlig oljesmøring, men skaff deg en 94 mod og oppover og du har det trygt og godt. Ville ellers sterkt vurdert en 318is (samme hva årsmodell, dette er gode maskiner), som har 140hk og er rimelig lette fremme (4syl) E36 er ellers gode kjøremaskiner, og min funker som et fjell på glatta! Kommer opp OVERALT (Har ALDRI måttet gi meg enda )
Hyggmaister Skrevet Mars 27, 2008 Skrevet Mars 27, 2008 Jeg gjør vel forøvrig meg selv en bjørnetjeneste nå, mtp at jeg skal selge denne bilen en gang i tida! Men det er klart at m40 maskiner er ikke så håpløse. Jeg har vært uheldig, men den går som en klokke nå. Men nå har det seg desverre slik at disse (bmw'er) blant mange har en tendens til å bli litt hardt kjørte, og da gjerne også fra kald tilstand - noe disse maskinene ikke tåler! Varme er de rimelig seige og kan tynes en del, men for all del, la dem bli varme først Finner du et godt eksemplar, trenger det ikke være god-natt for lommeboken å kjøpe en slik modell heller, hør etter tikking fra toppen og det er en enorm fordel om bilen er kjørt på samme olja hele veien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå