Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har seg sånn at prosjekte mett, en 325i 88 mod ikkje vil starte lenger!

har bytta plugger,coil,coil ledning,

te å bynne me så startet den av å til, vel å merke så starte den bare de gangene turtalls nåla rører seg ved oppstart! vesst den står stille når eg ska starte så veit eg at den ikkje starte, idag tok eg en plugg ut å sjekka om det var gnist,, noe det ikkje va!! men det gangene den først starter e den litt ujevn å rar mens den e kald, men når den har fått varmen så går den som ei klokka, kan det være en tennings feil? eg ane ikkje!!

å en anna liten ting,, korr finn eg bensinpumpe rele`e? ska bytta bensinpumpa å, protrim har noen, noen forslag der??

Håpe dere som har litt peiling på det her kan fyre løs me så masse forslag som mulig!! bynne å bli fortvilt av den biln!!

Skrevet

vist det ikke er gnist ville eg funne ut av det før jeg hadde begynt med bensinpumpe relè......men relè ligger ved sida av luftmengde målereren under ett deksel som står rett ved sida av dempertårnet...det eine der er hovud relè til motorstyringa det andre er til bensinpumpa....ka som er ka hukser eg ikke men vist du setter på tenninga slå motorstyringsrelè inn......men problemet ditt kan jo vere fordeler/rotor....eller at hjernen på bilen har tatt kveld....eg ville vertefall sett på fordeleren og rotoren.....men du kan jo sjekke om coilen leverer ut strøm... sett ett skruhjern inn i coilledningen og legg den til jord og sjekk om du har gnist er det ikke gnist der ligger nokk problemet gjerne i hjernen.....men det skal eg ikke sei sikkert....håper du finner ut av det.....

Skrevet

okey,, ja ska ta meg en sjekk av motor i hælga, ska få sjekka det meste som e mulig! men meine det va gnist fra coiln førr ei stund sia,, men ja fordeler`n kan det fort være, det ska vel stå festet me 3 skruer, på in mangle det 1! men i neste uke ska det bestilles ny fordeler, noen slanger som er dårli, bensin pumpe å andre mulige ting, sia det er 1 prosjekt som skal på veien tar eg å bytte ut det meste av deler! får vel satse på at det bare e en bagatell!!!

Skrevet

om hjerna hadde vært defekt så tror ikke jeg at du hadde fått verken bensin eller gnist. Har litt troa på bensinpumpa, min er gåen. og da kan den ha dager der den ikke vil gå i det hele tatt. av og til kan den kutte tvert når jeg kjører, og det skjer bare oftere og oftere. så nå kjøpte jeg ny pumpe m/filter og nytt bensinfilter så da tenker jeg det kommer seg:) ta ut pumpa og prøv å sett direkte spenning på den, evt dunk litt i bensintanker mens en kompis prøver å starte bilen din (nødløsning) :lol:

Skrevet

ja eg har tenkt på den pumpa, å det blir ei ny! men det ska no bli gnist i pluggene førrde om bensinpumpa e gåen,, men ska ta en sjekk i hælga på alt,

Skrevet

hmm,, men idag folkens,, puffa ut biln igår kveld etter eg hadde hatt den inne på jobb, å idag når eg sku prøve å starte den så starta den på første forsøk!!!! så holdt eg den litt på ca 2500-3000, så plutseli døse den, prøvde på nytt å den starta me en gang, da gikk den som ei klokka!! eg har e stor anelse om at bensinpumpa mi e nesten gåen,, rart me det at den e masse lettere å starte når den e kald...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...