AlXz Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 EDIT: Hva bør sjekkes når toppdekselet er av..?? Hvor skal den ventillås biten sitte hen..?? (metallbiten som lå i bunnpanna) ? Takk for all hjelp --- Hey! Nettop fått av bunnpanna på en BMW E36 316. Tenkte kanskje sila var tett, da det ikke kommer olje opp til oljefilteret.., så jeg skrudde løs sila. Under sila ser jeg det ligger en liten metall bit! Legger ved noen bilder av den. Noen som vet hva f**n den kan være fra ? Kan den lille biten gjøre så olja ikke blir pumpa opp..? Takker for alle svar
skotl'n Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 er ikke 100% sikker men ligner veldi på en av ce kilene som er på ventilene for åhalde fjøre på plass
SteffenM2 Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Hvordan i ALLE dager har den kommet seg ned i bunnpanna? Det er en kil som holder fast ventilfjøra ja, til ventilen. Du burde sjekke hvilken ventil som har mistet den, så den ikke løsner fra fjøra og skaper mere problemer for deg.
tørstm5 Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 tru no motor`n itj ha d helt bra uten den der.. trur nok du må ha en ny ventil å kansje ett stempel... my stygge lyder da?
toomas Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 er en kile til og holde ventilen ja men det er jo to så det kan jo være at det er litt flaks ute og går og ventilen fortsatt er på plass.. må åpne toppen da og se .. ut med kam og opp med de hydauliske ventil løfterne om jeg ikke husker feil..
AlXz Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Hei igjen. Takker for svar.. Snakka med "Conan" på msn.. Blir nok komp.test av sylindere først. Så mulig av med toppdeksel & topp senere... Men denne "ventli-låsen" el hva det nå heter.. Den kan vel ikke ha havna i bunnpanna uten å ha gjort noe skade?? Mest sannsynelig blir det nok ikke satsa på denna motoren nei.. Takker for svara
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Denne ventilbrikken har ikke forårsaket noe skade da den ser hel ut.
AlXz Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Denne ventilbrikken har ikke forårsaket noe skade da den ser hel ut. Ser ikke noe skader på den nei.. Men jeg vet ikke åssen den skal se ut heller. Men hvilken vei kan den ha tatt ned i bunnpanna??
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Den har ramlet ned i et av returhullene for oljen.
AlXz Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Skrevet Mars 28, 2008 Den har ramlet ned i et av returhullene for oljen. Ok.. Men det er vel litt tvilsomt at denne ligger å sperrer så mye for sila at det ikke vil komme olje opp..??
336mik Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Nei den biten har bare ligget i bunnpanna til intet hinder for oljen til resten av motoren.Rart at retainer`n ikke har sluppet på ventilen men.
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Bruker å holde med en brikke ved montering i allefall...
bmwmaxi Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Men på m40 kan jo ikke den falle av uten at mer deler har falt av. Part nr 13 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 og når den har falt av sklir vel vipearmen også av, noe som man vil merke godt. Kan jo ligge i gjenn fra en tidligere renovering av topp.
bmwmaxi Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Et bilde på hva jeg mener. Dette er en m70 men det er likt. http://bmwe32.masscom.net/sean750/engin ... 0/Dsc01391[1].jpg
Sir Hofstad Skrevet Mars 28, 2008 Skrevet Mars 28, 2008 Når man har jobbet en del med topp vet man at en brikke kan holde på plass retainer og fjær, hvis forholdene ligger til rette for det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå