Stephan.s Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 Har ett litt merkelig problem med min e34 520 91 mod. Under kjøring så har trippteller og km stand samt kjørekomp. begynt å dimme lysstyrken fra svakt til sterkt og tilbake igjen av seg selv. Intervallene er på ca 10 sekunder mellom svakt og sterkt. Samt at få ganger når de lyser som sterkest forsvinner alt av målere i instrumentet. Turteller går i null, fartsmåler går i null og bensinmåler går i null. Samt at vindusviskere går raskere og alt av lys blir kraftigere og ABS lampa lyser. Dette går av og på med 5 sek mellomrom. Jeg må rett og slett parkere og stanse bilen i 10 sek før den går tilbake til normalt. Aldri vært borti noe slikt. Noen som har noe formening? Bilen går som den skal. Kan kjøres og ingen ting unormalt sånn sett. Noen som har vært borti slikt før? Dynamo? Kabelbrudd? Jeg har rett og slett ikke peiling.
todleif Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 Høyres ut som spenningsregulatoren på dynamoen ikkje fungerer som den skal. Den kan antagligt byttes uten å bytte dynamo. Men kan og væra dynamoen som ikkje klarer å produsera nok spenning til regulatoren. (er ingen ekspert på dette) Men først kan du sjekke kablene mellom dynamo og batteri. Ladespenningen bør ligge på over 14 (14,4v er idéelt) ved litt turtall.
NiFtY Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 høres ut som spenningsregulator ja, få den eventuelt bytta før du koker batteriet ditt. Lukter dritt.
Stephan.s Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Skrevet Mars 31, 2008 Spørs om ikke det kan være den merkelige lukta jeg allerede har merka som da være bi-effekten av dette da ja Men takker for svar. Kikka innom GS nå og prisen var jo ikke så ikke å uorg vare, men spørs om det ikke er like greit å bytte til en brukt dynamo i stedet for å skru ifra hverandre den som sitter for å bytte regulatoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå