The_transporter Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 endel.. for man bør også bytte registerkjede når man først bytter toppakning,folk sier at disse holder hele motorens levetid.. men da må man ha i tankene at motoren ryker om denne ryker.. og da har de rett i at den holder hele motorens levetid. på en rar måte er litt jobb.. vanosen må justeres,kjedet og strammer byttes,nye strekkbolter,nytt kjølevann,og olje,oljefilter de to siste er like greit å bytte når man holder på.. har du ventiltikking? isåfall må du bytte ventilløftere.. 4-5000 for alle 24.. uten jobb.. hvorfor bytte toppakning? temperaturen? isåfall,sjekka at det ikke bare er luftinga som er problemet? motorene her er dritt å lufte, sjekket viskosekoblingen? virker den? termostaten? vel det var det jeg hadde på lager.. håper det hjalp deg bittelitt iallefall
Stb Skrevet Mars 30, 2008 Forfatter Skrevet Mars 30, 2008 Din nisse.... nå fikk jeg angst.... neida, bilen bruker noe kjølevæaske og nettopp fått melding om sjekk oljenivå!
The_transporter Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 hehe jeg vet.. blir redd av tanken selv.. må selv bytte litt av hvert snart.. samt helt ny forstilling..så er dyrt med e39 når jeg har gjort bilen min i bra stand skal jeg selge den og kjøpe e30 touring eller e34 540 eller 535 er sikkert ikke noe billigere.. men jeg liker best å skru på ting som er av litt eldre årgang.. er redd for å skru på e39`en min... det at den bruker noe kjølevæske kan være dårlige slanger,slangeklemmer,lekasje i varmeregisteret( du har vel ikke vert plaget med dugg i kupeen?) eller at den har for lite.. og det fordamper.. olje brukes jo opp det og.. litt etter litt.. men på m52 motorene skal det være lite forbruk.. men alle motorer kan jo bli slitt.. hvor mye er det snakk om da? etterfylle en liter i mnd? uka? hvor mye vann bruker den i uka? mnd? hehe jeg har vert plaget mye med at bilen nesten har kokt.. og at den har kokt... fordi jeg har slitt MYE med luft i systemet.. men etter et halvt år fikk jeg funnet feilen.. var en sprukket radiator.. radiatorene på e39 er porøse som flatbrød... sprø plastikk som sprekker fort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå