Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det jeg har lurt på en stund nå.. hvordan monterer jeg disse ringene? Sjønner jeg må av med glasset, men hvordan? :D

Sett rattet så langt ut og ned du kan og i "opp-ned-posisjon". Lås med rattlåsen.

Koble av minuspolen på batteriet og vent en stund (10 min.?).

Skru ut to torx 25-skruer i overkant av glasset.

Trekk ut instrumentpanelet. Trekk av de to pinnene som justerer klokken og nullstiller triptelleren. Koble av de to kontaktene på baksiden. De kan være litt vanskelige hvis de ikke har vært av før, men vær tålmodig og forsiktig. Det er en "arm" som skal vippes opp, så skal de trekkes rett ut.

Legg instrumentpanelet med glasset ned og skru ut fire små torx 10-skruer.

Lirk bakdekslet av. Pass på så du ikke mister printplaten ned og skader den. Gjør dette et sted der det er minimalt med støv. Jeg gjorde det i passasjersetet for å slippe å dra instrumentpanelet rundt omkring.

Dytt ringene gjennom hullene fra baksiden og trekk de på plass. Pass på så du ikke setter fingeravtrykk inne i "kassen". Bruk gjerne bomullshansker. Pass på at alle ringene sitter helt inne og er rette. Kjedelig å oppdage at de sitter skjevt når alt er montert igjen. Tørk evt. fingeravtrykk av chromringene.

Monter alt sammen igjen.

Koble på batteriet.

Nyt de ekstra 30 HK* du får.

* Ikke vitenskapelig målt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...