alekspp Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 lurer på om jeg har gåen topp, eller at topp pakningen er dårlig... den koker når den bakker 10-15min. plages med luft i kjøle systemet, + at den bruker kjølevæske. men det vises ikke noe på oljen. deloverhalte motoren får 3000-4000km siden. byttet alle pakninger og ventiltettinger.. skrudde toppen på med moment. først 40, så ventet 15min og 60. også 90grader mens motoren var blidd varm. snakker med verksted og de sa jeg sko gjøre slik.. men har hørt så mye annet også.. noen som har erfaring med dette?
mbkomfort Skrevet Mars 30, 2008 Skrevet Mars 30, 2008 Treng ikkje vere gåen enda, men symptoma er stygge, det er slike ting som kan lage problem. Viss den blir tom for vann og kjøres varm så er det kvelden, iallefall for toppakninga. Kansje du bør bjynne med å skifte thermostat og slure/viskosekobling(på vifta) lykke til
conan Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Hva har denne slure-viskose clutchen på vifta med kjølinga og gjøre og åssen sjekker jeg denne?
Hoem Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Den blir jo tightere etterhvert som motoren blir varm og når motor er varm så blåser den jo luft som avkjøler. Du kan kjøre bilen til den er varm, så kan du prøve å ta ei avis foran vifta og se om du klarer å stoppe vifta og se om den klarer å ta av igjen ganske raskt. Er den veldig lett å stoppe og er treig til å starte, kan du være ganske sikker på at den er gåen.
Fliid Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Den tilltrekkingsmetoden du har brukt er for 6 kant. Torx som er anbefalt, er 30 nm, 90 grader, 90 grader. Ingen varmkjøring. Feil tiltrekkingsmetode kan forårsake at det ikke er tett. Så vet du det.
alekspp Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Den tilltrekkingsmetoden du har brukt er for 6 kant. Torx som er anbefalt, er 30 nm, 90 grader, 90 grader. Ingen varmkjøring.Feil tiltrekkingsmetode kan forårsake at det ikke er tett. Så vet du det. f***... må jeg bytte pakning får å få dette tett ijæn?? har torx bolter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå