Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal bytte toppakining på en TDS motor jeg har fått tak i, men har ikke bok for stilling av kam og drev + moment på toppen, noen som kan hjelpe meg med dette, eller eventuelt hvem selger ei bok med sånne opplysninger?

Skrevet

Mener dette er ganske enkelt.

Er merke på veiva, og kammene er det merke på. Disse merkene er på kammen inn mot torpedoveggen. Når begge merkene er opp legger du en rettholt over på begge er viktig at dette rettholten er helt i rett.

Har du ikke rettholt, bruk noe som er plant, mange ganger jeg har brukt feks skyvelære og legger over. :D

Så er det bare stramme.

Kan hende jeg bommer litt men slik er det på bensin motoren.

Er sikkert mange som sier du trenger "speialverktøy" for kammene... jaok men det får fint med rettholt og :)

Kan ringe Gsbildeler og.. de pleier å hjelpe meg med tegninger osv sender på fax og mail. med tanke på moment og sånt.

Skrevet

Er merke på veiva, og kammene er det merke på. Disse merkene er på kammen inn mot torpedoveggen. Når begge merkene er opp legger du en rettholt over på begge er viktig at dette rettholten er helt i rett.

Har du ikke rettholt, bruk noe som er plant, mange ganger jeg har brukt feks skyvelære og legger over. :D

Så er det bare stramme.

Er sikkert mange som sier du trenger "speialverktøy" for kammene... jaok men det får fint med rettholt og :)

virker enkelt og greit, men jeg har jo dieselpumpe og den vil jeg helst ikke rikke på, får da må man jo inn å fin justere den dessverre, tenkte jeg skulle unngå d da. når d gjelder verktøy og slikt så kan jeg altids mekke meg et spessial selv så d er ingen bekymmer :wink:

men jeg har heller ikke moment til toppen og rekkefølgen den skal dras.

Skrevet

Så er det bare stramme.

virker enkelt og greit, men jeg har jo dieselpumpe og den vil jeg helst ikke rikke på, får da må man jo inn å fin justere den dessverre, tenkte jeg skulle unngå d da. når d gjelder verktøy og slikt så kan jeg altids mekke meg et spessial selv så d er ingen bekymmer :wink:

men jeg har heller ikke moment til toppen og rekkefølgen den skal dras.

Trur det er best du får noen tegninger på dette.. Ring Gs bildeler i morgen. De hjelper deg. Eller kansje noen andre her inne har dette til deg...

Rekkefølgen på tildragning av topp begynner i midten så på kryss utover.

Lykke til i værtfall.. må inrømme at jeg glemte helt diselpumpa :oops:

Skrevet
Autodata :)

Bruker det på jobben så har en kopi hjemme også :D

autodata er en fin ting :wink: må bare takke enda en gang :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...