flo1 Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Har kjøpt meg en BMW e34 535i, som jeg tror jeg har tatt hardykoblinga på, banker å slår under bak ved girkassa, (ikke noen av festene) men det forsvinner når jeg gasser opp til 3000rpm, men når den synker under det så kommer det igjen, di som har kikka litt på det mener det er den, uten å ha klikket under bilen.. noen som har noe erfaring med det?? er det mye jobb å bytte? Mvh Kristian
Hoem Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 hardykoblingen er da ikke foran girkassa, den er bak..
flo1 Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 jeg vet jo det, skrev feil bare, men ingen som vet eller?
Hoem Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Okei, trodde bare at du mente at lyden kom framom girkasse, og da hadde det vært rart om det hadde vært hardykobling... Det er ikke mye jobb å bytte hardykobling.
flo1 Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 ok, ca mye jobb er det da? letteste er vel å få bilen opp på løftebukk? er det skruene som går på mellomaksel? hvis du skjønner hva jeg mener? er det ikke spenn der?
Frode_E30 Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Det er en del jobb om du ikke har gjordt det før. Har ikke byttet på denne modellen før, men tipper du må ned med deler av eksos, varmeskjold og oppheng på mellomaksling. Du må kanskje løsne girkassefestene i bak kant for å få rett vinkel til å ta av hardy koblinga.
Dirty Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 letteste du gjør er å bare ta ned helle akslingen. så slipper du å ta ned eksos osv .
opt Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Har bare gjort det på e36 m3, men det er sikkert noe det samme på din. Må ta ned eksosen midt under eller fra kat og bakover. Deretter plukke ned eksosdekselet. Jeg bare skrudde løs festet midt på mellomakslingen, det var nok til å få den ut av hardykoblinga. Hvis du ikke gjør som jeg å glemmer å feste mellomakslingen før jeg skruvde alt tilbake tar det ett par timer inklusive litt pungkløing.
flo1 Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 har en kompis som har gjort det på en e28 535i , han sa det var gjort på en halvtime, utifra hva dere skriver så er det mye mere jobb en det, ja får hente litt pågangsmot i postkassa til naboen å sette igang da..
opt Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Har man gjort det før går det fort, men man knoter nå alltid litt første gangen. Særlig hvis man er alene. Lykke til.
flo1 Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 hehe.. takker for råd.. går nok i orden, må si det er forskjell på en 2liter og en 3,5liter asså..
flo1 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 viste det seg at det var mellomaksel opphenget eller hva jeg skal kalle det:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå