Dirty Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 hei skal bytte motor i min 318is ( står en m50b20 i nå ) har fått tak i en 328 maskin som står i deler. så passer meg supert men lurer på noe. kan jeg bruke dynamo og starter fra min 320 ? hvordan blir det med starsperre? følger ikke med ECU. men har en ECU + den startsperremodulene fra en annen 328 maskin liggende. kan jeg bruke den? ellers hadde jeg planer om å bruke 325 ledningsnett + hjerne + innsug osv. noen gode tips om hva jeg burde gå får ? følger heller ikke med girkasse. men hadde planer om å bruke en fra 325, men hvordan blir det å bruke min gamle kasse fra 320'n? vet det ikke blir optimalt. men vil det fungere? har 325 bakstilling så det burde jo holde. takk på forhånd .
Steffan C Skrevet Mars 31, 2008 Skrevet Mars 31, 2008 Hadde selv planer om M52B28 i min Touring! Skal ikke være noe problem med B20 kassa, og vil tro at både dynamo og starter passer da blokka er lik utenom at M52'n er i alu! Det som stoppet meg var EWSII! Fikk beskjed om å teipe nøkkel fra donorbil under rattstammen, for at ECU hadde kontakt med startsperra! Blir rett å slett litt for "jalla" for meg det, er ferdig med slik bilhold! Så mer HK kommer etterhvert som renta stiger, og folk "må selge" .
Dirty Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Okei. nei slikt jalla skal ikke jeg heller ha. men kjenner en som koblet ut startsperra. så burde ikke være umulig. skal iallefall ikke ha en ekstra tenning med nøkkel i Renta ja godt jeg ikke har lån, hehe
Gunnar Skrevet April 7, 2008 Skrevet April 7, 2008 Steffan, Det er mulig det problemet der er litt oppskrytt. En her på jobb har bytta motorer en haug med ganger, og har visst vært borti startsperreproblematikken også. Prata om det her om dagen, og ene gangen hadde de visstnok bare flytta over innmaten i nøkkelen, og en gang hadde Vestfold Elektrodiesel kobla bort startsperra for de. Var visst gjort på få minutter. Da mangler du selvfølgelig startsperre, men det betyr vel egentlig ikke stort. Forsikringsselskapet vil aldri finne utav det, og de som prøver å stjele en slik bil hadde uansett klart å koble bort startsperra. Du har jo dessuten EWS II i din bil i utgangspunktet, så det burde vel være en grei jobb..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå