Pinky Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Har sett at Continental PremiumContact2 kommer veldig bra ut på dekktester og vurderer disse dekkene i kanskje 205/60-15 på min E36. Noen som har erfaring med disse dekkene på E36, og kan anbefale eller fraråde..? Jeg er mest opptatt av kjøresikkerheten..
todleif Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Eg hadde dei på min e34 (205/65-15) og var veldigt fornøyde med dei. Anbefalles!
Mafia Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Jeg kan fortelle deg en del om de dekkene, plukket med meg litt trix og tips da jeg jobbet hos dekkmann, som er hoveddistrubitør av Conti dekk. Conti PC2 er en av de beste dekkene conti lager, når det kommer til grep-støy-vannavstøtning. Men det er noen faktorer, som i alle fall jeg mener er viktigere. Det er først og fremst prisen, den er høy. Det andre er, grunnet de dype og brede sporene i mønsteret, er det lite kontaktflate med assfalten, som igjen medfører mer slitasje. Og siden Conti PC2 allerede er et bløtt dekk, så har jeg hørt fra en mekaniker at disse dekken slites dobbelt så fort ned enn andre normale dekk. Om støy ikke er noe som plager deg, vil jeg anbefale pirelli. Men for all del, PC2 er skikkelig gode dekk!
todleif Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Eg hadde omtrent nye PC2 på bilen, når eg kjøpte den. (om sommeren) Dekka varte i 2 sesonger til, so eg fekk nok iallefall 25t km ut av dei. Iår skal eg prøva Marangoni verso dekk. Dekka er rimelige og ifølge ryktene er dei bra. Har uansett ikkje bruk for superdekk på bmw`n sia eg køyre roligt.
ØyvindB Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Har uansett ikkje bruk for superdekk på bmw`n sia eg køyre roligt. håper du har fortalt det til å elger, unger og komabilister som kommer i veien for deg? kjøp gode dekk! jeg har forresten gode erfaringer med pirelli p7 på e34. på e36 bilen har jeg nå pirelli 6000 og bridgestone turenza som jeg ikke har kjørt mer enn en uke på.. de henger iallefall veldig godt fast!
Pinky Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Ja, jeg mener man ikke skal spare penger på dekk! Bridgestone Turenza ER300 vant den siste dekktesten som ble vist på TV2-hjelper deg, fremfor Continental PC2 som kom på andre plass. Sikkert veldig bra dekk. Tror jeg kommer til å gå for et av de dekkene. Takker for gode svar
Mafia Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Mente ikke at du skal spare penger, sier bare at dekkene blir fortere slitt enn normalt. P6000 har jeg hørt mye bra om, men kan ikke si noe sikkert. Du bestemmer jo helt selv
Pinky Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Jeg siktet ikke spesielt til innlegget ditt, bare generelt at man bør styre unna billige/dårlige dekk og heller satse på kvalitet. Mulig Pirelli dekkene er meget bra, husker ikke om de muligens var med i tidligere tester
Mafia Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Det vet jeg ikke, men jeg personlig mener at TV2 testene er veldig begrenset... Er de dekkene som er mest brukt i norge som er reprisentert. Mener egentlig du bør bare ta deg noen turer innom forskjellige forhandlere av dekk. Jeg vet Michelin Energy vant en stor international test, og min mor har dem på sin e30... de er veldig bra. Stille (merker veldig godt siden det er cabbe), god vannleding, og mer en godt nok grep på veien. Dekk er vanskelig og velge riktig, må nesten prøve og feile... men nå har du jo litt å velge i
Pinky Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Ja, er begrenset de testene. Men Michelin Energy Saver var faktisk med i testen(hvis det er samme dekk), og de kom ut som et middels dekk. Skal jeg kjøpe nye dekk blir det nok et av de som toppet denne siste testen
Mafia Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Saver er nok ikke det samme nei, men lurer på om energy er vekke fra markede, og saver kom inn... Er ikke det noe sånn forbruk/utslipps vennlige dekk?
Pinky Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 Ok. Jo, Energy Saver er ihvertfall lagd med hensyn på å være forbruk/utslipps vennlige dekk..
Kjell Z3 Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Jeg har erfaringer med Continental SportContact2 både på E34 og Z3, de er fantastiske å kjøre på og jeg syns ikke de slites spesielt fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå