stianhf Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Jeg har byttet topp pakning på M20B25'en, i den forbindelse løste jeg innsuget fra toppen. Nå har jeg montert toppen igjen, men får ikke til å montere innsuget pga det røret som går fra innsuget og ned i blokka kommer i veien. Er det noen som har noen tips? Bilen er en 89 E34 525i.
Gjest Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Bare å sku røret nedi blokka. Det sitter en fjær rundt som presser det opp så det tetter mot innsuget. Det ligger en O-ring rundt røret i topp og bunn. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8245.gif
stianhf Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Må jeg ta av igjen toppen? I så fall er mange timers arbeid bortkastet
Aroid Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 nei. du kan sett på røret etter du har såtti på innsuget. det ligger en fjær neders sånn at den presser opp i innsuget. når du har såtti på innsuget så kan du tre røret nedi blokka og hold den nede så sett du den inn der den skal. så holder fjæren den opp med innsuget selv.
conan Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Hvis innsuget er skrudd til og retur røret er skeivt kan det bli endel knoting for og få denne opp igjen. Jeg pressa bare fjøra sammen helt og satt en strips rund så den skulle holde seg i sammenpresset modus. Er jo ikke så mange timer og løsne innsug igjen da. jeg måtte ha dette løst for og få røret på i alle fall.
Fliid Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Er spesial verktøy for denne prosessen om jeg ikke minns feil. Hele cluet er og holde utluftingsrøret nedi blokka samtidig som man trer på innsug. Hjelper mye og være 2 stk (Opplevd det som meget vanskelig og få til alene). En som presser røret ned i blokk og en til og "styre" innsug inn mot skruene samtidig som røret blir "tredd" på. Er ikke store klaringen det er snakk om mellom rør og innsug, så litt "bikking" på innsug samtidig som du skal treffe pinboltene ut fra topp er ett knep. Dødfødt og få på røret om innsug er skrudd fast.
Aroid Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 jeg bytta no Oringen på drenirings røret i mens at innsuget var på. og det var på en 2.3 men det er no likens på 2.5 også
stianhf Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Fikk på røret etter litt lirking. Takker for hjelpen. I morra får jeg vite om den går.. eller om jeg trenger ny motor... er siste forsøk før motoren blir kastet i fordel for en annen...
Hoem Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Hva kan skje om f'eks o-ringene der er dårlige, bare lekkasje, eller noe mer ?
stianhf Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 Jeg var litt uheldig å knakk den lengste skruen på dekselet over register reima (det som fordeleren er montert på). Noen som har et tips til hvordan jeg kan få ut den biten som står inni skue hullet? Dekselet er ikke skikkelig fast, og det kan vel skape problemer når jeg skal starte motoren...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå