Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet topp pakning på M20B25'en, i den forbindelse løste jeg innsuget fra toppen. Nå har jeg montert toppen igjen, men får ikke til å montere innsuget pga det røret som går fra innsuget og ned i blokka kommer i veien.

Er det noen som har noen tips? Bilen er en 89 E34 525i.

Skrevet

nei. du kan sett på røret etter du har såtti på innsuget. det ligger en fjær neders sånn at den presser opp i innsuget.

når du har såtti på innsuget så kan du tre røret nedi blokka og hold den nede så sett du den inn der den skal. så holder fjæren den opp med innsuget selv.

Skrevet

Hvis innsuget er skrudd til og retur røret er skeivt kan det bli endel knoting for og få denne opp igjen. Jeg pressa bare fjøra sammen helt og satt en strips rund så den skulle holde seg i sammenpresset modus. Er jo ikke så mange timer og løsne innsug igjen da. jeg måtte ha dette løst for og få røret på i alle fall.

Skrevet

Er spesial verktøy for denne prosessen om jeg ikke minns feil. Hele cluet er og holde utluftingsrøret nedi blokka samtidig som man trer på innsug. Hjelper mye og være 2 stk (Opplevd det som meget vanskelig og få til alene). En som presser røret ned i blokk og en til og "styre" innsug inn mot skruene samtidig som røret blir "tredd" på. Er ikke store klaringen det er snakk om mellom rør og innsug, så litt "bikking" på innsug samtidig som du skal treffe pinboltene ut fra topp er ett knep. Dødfødt og få på røret om innsug er skrudd fast.

Skrevet

jeg bytta no Oringen på drenirings røret i mens at innsuget var på.

og det var på en 2.3 men det er no likens på 2.5 også

Skrevet

Fikk på røret etter litt lirking. Takker for hjelpen.

I morra får jeg vite om den går.. eller om jeg trenger ny motor... er siste forsøk før motoren blir kastet i fordel for en annen...

Skrevet

Jeg var litt uheldig å knakk den lengste skruen på dekselet over register reima (det som fordeleren er montert på). Noen som har et tips til hvordan jeg kan få ut den biten som står inni skue hullet? Dekselet er ikke skikkelig fast, og det kan vel skape problemer når jeg skal starte motoren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...