kristols Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Da var det min tur til å legge ut en hjelp tråd! Kjørte hjemover tidligere i dag, og plutselig bestemte instrumentene for å pakke sammen. Speedometeret, tankmåleren og bensinforbruksmåleren, pluss triptelleren. Turtelleren lever enda. Jeg mistenker giverproblematikk, evt noe tull med ledningsnettet (igjen!). Er det noen som har noen grei forklaring på hvor speedogiveren sitter? Sitter den i kassa eller på bakhjulet? Hva med bensintankmåleren? Går kablene til den gjennom bagasjerommet? Tenkte teste instrumentene ved å trykke inn trip-nullstilleren, og fyre opp tenninga, for å se om de beveger seg slik de skal, men utover det har jeg ingen ideer... Håper noen andre har:) K
Mads_B Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 har selv fikset ledningen til en speedogiver, på min bil lå den på høyre side oppå diffen, men dette var på en E34. Kan jo være at de ligger på samme plassen hos deg. Håper dette var til noe hjelp
burner Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Her har du koblingsskjema for E36, så kan du lete deg frem til hvor kabler og slikt går; www.xploremedia.no/pub/bmw_etm_e36_1998_notcompact.pdf Virker litt rotete til å begynne med, men snedig når du har lest litt på det. I skjemaet står det navn på koblinger/komponenter (f.eks X660) - så kan du gå på side 460-> for å se beskrivelse og hvor i bilen den befinner seg
jensemann23 Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 speedo giveren ser du hvis du kryper under bilen bak og ser bakpå diffen.
Fliid Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 hmm, alle følerene/giverene kan jeg overhodet ikke tenke meg at røyk samtidig. Edit; Så, problemet burde vell da ligge en annen plasS? Kjenner ikke modellen svært svært godt, så melder pass.
LK Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Har akkurat samme bil og problem som deg.... Speeo,tankmåler,og økomåler virker ikke. Først virket de når jeg skrudde av lysbryteren,tok av batteripolene et par timer så virket de ikke i hele tatt Vært moro om noen hadde noen bra tips angående dette! EUkontroll like om hjørnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå