terpe Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Har en 320 e46 99 mod med steptonic kasse. Ved belastning lukter det svidd, bratte bakker, henger ol, er det olja i kassa som bør skiftes? Bilen har rulla 130000
terpe Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Har hørt at olja ikke trenger skifte på BMW, men det er vel bare tull eller?
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Meg i ræ... ville aldri stolt på et slikt forslag da olje er og bestandig vil være forbruksvare...
bmw530d99 Skrevet April 1, 2008 Skrevet April 1, 2008 Lukter svidd er et vidt begrep. Hva er det som lukter svidd? Dersom du har en liten oljelekasje vil den lukte svidd om det kommer olje på manifoild eller eksos. Når det gjelder bytte av olje på disse kassene er det fra BMW påfylt en "lifetime oil". Liftime i tyskland er vel ca. 100 000 Km? Jeg har blitt anbefalt av noen BMW forhandlere å bytte oljen ved "Lifetime". På min bil var oljen begynt å bli mørk på farge, og luktet brent lamell. Dersom du bestemmer deg for å bytte olje er det lurt å stikke innom en BMW forhandler for å finne ut hvilken olje som er riktig til din kasse. Det fins flere typer som ble brukt rundt år 2000. Husk at du må ha pakning til bunnpanne og filter. Oljen til min bil var billigere hos BMW enn hos oljedepotet, og jeg har meget gode rabatter.
terpe Skrevet April 1, 2008 Forfatter Skrevet April 1, 2008 Ingen lekkasjer nei, er vel lammellene som slurer kanskje da. Får ta en tur innon GS i morra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå