Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

JAJA

Var ute og peila oljen og til min store forskrekkelse ser det ut som det er vann i oljen. Hadde da mange spørsmål uten svar og etter å ha lest litt om toppakningbytte og vann i olje her på forumet så sitter jeg igjen med et par spm.

1: Er det normalt at toppakningen rett og slett går uten at toppen er vridd/skeiv?

2: Klarer jeg å se om toppen er vridd, eller må den leveres inn på et verksted som driver med slikt?

3: Klarer jeg å huke av regkjede og plukke av toppen eller må det mer demontering til?

4: Må jeg ha tjukkere toppakning om toppen må planes?

takknemlig for alle svar!

mvh

Skrevet

Først:det er ikke unormalt med litt kondens i oljen på denne årstiden, kan se ut som grøt eller hvit gugge under påfyllingslokk og på peilepinne.

Før jeg hadde begynt å demontere ville jeg trykktestet osv.

1: Det kan skje.

2: Kan måle med rettholt av noe slag.

3: Kan huke av kjeder ja, eller stripse de fast til tannhjula du må av med.Og merking er VIKTIG...

4: Spørs hvor mye det planes.

Skrevet

takk for meget hjelpsomt svar!

Det jeg så var litt sånn gulgrå gugge på peilepinnen, det var små mengder. Peilet igjen litt senere men da var der ingenting. Så ingen tegn til vann på oljepåfyllingslokk heller. Ser der har minket litt kjøleveske og..

Så min jobb nå i første omgang er å finne ut om det faktisk er kjøleveske, og ikke bare kondens... Tips til å finne ut av det? Bare følge med på kjøleveske-tanken?

Skrevet

Er fortsatt i tvil om det faktisk er kjølevæske.

Hva er typiske tegn på gåen toppakning/vridd/sprekt topp?

Bilen oppfører seg helt normalt, går fint på tomgang, jevnt drag over hele registeret, fin temperatur, ingen hvit eksos...

Eneste er altså gul/grå grøt i oljen.. Ikke mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...