Gå til innhold

Bmw e36 328 Kompressor Selges


Prodigt
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøff bil.

Har ikke 328 motorene oljelokket fremme isteden for bak?

Lekker bil, men jeg trodde også at M52 hadde det. Jeg har akkurat samme motor som annonsen sier det skal være, og den har oljepåfyllingen i forkant.

Det ser ut som en M50B20TÜ eller M50B25TÜ ('93-96 320 eller 325-motor med VANOS).

Edit: Beklager hvis det er ødeleggende for annonsen, men det er greit å vite hva man selger, ellers kommer det tilbake og biter deg en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil.

Har ikke 328 motorene oljelokket fremme isteden for bak?

Lekker bil, men jeg trodde også at M52 hadde det. Jeg har akkurat samme motor som annonsen sier det skal være, og den har oljepåfyllingen i forkant.

Det ser ut som en M50B20TÜ eller M50B25TÜ ('93-96 320 eller 325-motor med VANOS).

Edit: Beklager hvis det er ødeleggende for annonsen, men det er greit å vite hva man selger, ellers kommer det tilbake og biter deg en eller annen gang.

Jeg var litt usikker når det ble spurt om dette før så jeg sjekka litt. fant da ut at det er GS som har byttet motor i den. og der blir det sagt at det er en 328 som står i. akkurat som jeg trodde. sjekke også opp i forskjellen på disse motor,ene og fant ut dette: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=77613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser på innsugs manifoilden at det er M50 også. så det er ingen tvil!

Må bare legge til at det er ganske stor forskjell på disse motorene.

Så tror nok du må litt ned i pris IOM at den motoren er mye eldre enn M52.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser på innsugs manifoilden at det er M50 også. så det er ingen tvil!

Må bare legge til at det er ganske stor forskjell på disse motorene.

Så tror nok du må litt ned i pris IOM at den motoren er mye eldre enn M52.

Etter hva jeg har hørt så er m50 mer egnet for komressor/turbo og tåler mere ladetrykk hovedsaklig pga m52 er alu blokk vs 50 som er stål..

Motoren kan likevel være en 2.8 liter da veiven til m52b28 passer i m50.

Er på ngen måte mindre verdt heller omvendt etter mitt syn hvis detter er en m50 med 2.8 veiv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser på innsugs manifoilden at det er M50 også. så det er ingen tvil!

Må bare legge til at det er ganske stor forskjell på disse motorene.

Så tror nok du må litt ned i pris IOM at den motoren er mye eldre enn M52.

Etter hva jeg har hørt så er m50 mer egnet for komressor/turbo og tåler mere ladetrykk hovedsaklig pga m52 er alu blokk vs 50 som er stål..

Motoren kan likevel være en 2.8 liter da veiven til m52b28 passer i m50.

Er på ngen måte mindre verdt heller omvendt etter mitt syn hvis detter er en m50 med 2.8 veiv... :)

Ja, fult mulig at du har hørt det. Men det gjelder ved virkelig LADETRYKK! ikke lite ladetrykk. Jeg har hørt at M52B28motoren tåler mer ladetrykk ved orginal motor uten at stempler ryker.

Sier Gs noe om at det er M50 eller M52 motor?

Bilen er det ihvertfall ikke noe å utsette på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...