Frode_E30 Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Har en m20b25. Planen var å ta ut 400hk+. Turboen jeg har er en Turbonetics t3 med E50 kompressor og .63 stg 2 eksoshus. (er det .63 som er størrelsen på eksoshuset?) Snakket med KRB og han sa at den turboen ikke var noe serlig til min motor og at jeg aldri klarte å hente ut 400hk med den. Han mente at det var for lite eksoshus til å klare det og at denne turboen passet bedre på en 4 sylindret motor med flere ventiler f.eks cosworth, da kunne den klare opp til 450hk. Et annet problem var at den kom til å få kort levetid pga høy varme. For å ha det sagt så vil jeg si at jeg ikke har noen grunn til å tvile på han siden han vet hva han snakker om, men vil gjerne høre deres meninger/erfaringer.
Frode_E30 Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 Kan legge til at motoren er stappet med godsaker som PPF grenrør, haltech e6x, z45 turbokam, smidd innmat+++
integrale8v / ELS Tuning Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Den er nok litt for liten ja. Her er en liten beskrivelse på A/R: http://www.moddedmustangs.com/forums/po ... -trim.html Kort sagt er A/R størrelsen på eksoshuset mens det som er oppgitt i steg/stage er størrelsen på eksos impelleren. Til din motor bør en nok ha minimum stage 3 med stor A/R 0.80+ eller stage 5 med 0.63 A/R. (stage 4 blir ikke brukt) Med liten eksosdel får en rask spoolup men, høyt mottrykk som igjen gir stor varmeutvikling.
Frode_E30 Skrevet April 2, 2008 Forfatter Skrevet April 2, 2008 Hmm.. ja muligens blir jeg nødt til å kjøpe ny turbo, eller oppgradere den jeg har. Noen forslag? Er jo intressert i tidlig ladetrykk for å få brukt litt mer av turtalls registeret. Hva skjer om jeg kjører med denne turboen? Vil den få meget kort levetid?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Er nok det beste å selge den å kjøpe en annen for hvis du skal oppgradere den må du bytte eksoshjul + huset sammt avbalansere den. Blir nok fort noen kr. Det vil helt sikkert virke en stund med den turboen, problemet er at varmen som den utvikler er ikke bare usunn for turboen også motoren tar skade av det i lengden. Du vil nok få rene dieselmotor feelingen med den, lader på "tomgang" mens den dauer ut mot toppen.
Frode_E30 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 Er nok det beste å selge den å kjøpe en annen for hvis du skal oppgradere den må du bytte eksoshjul + huset sammt avbalansere den. Blir nok fort noen kr. Det vil helt sikkert virke en stund med den turboen, problemet er at varmen som den utvikler er ikke bare usunn for turboen også motoren tar skade av det i lengden. Du vil nok få rene dieselmotor feelingen med den, lader på "tomgang" mens den dauer ut mot toppen. Har kjørt en sesong med den allerede, men da hadde jeg dreide stempel og tilleggs sprut. Ladet 0.9bar. Ladet max på ca3500rpm. Ladet da hele veien ut.. Hvilken turbo bør jeg kjøpe da?
oddis Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 Det prates varmt om PT SC 61 turboen som PPF forhandler på. Meget kvikk spoolup. Fåes til 5-6k på nolimitmotorsport.com , der man får den billigst tror jeg. Bare å søke på PPF forumet, så vil du finne mye snakk om den.
jaguar Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 de er for lite eksoshus pa den turboen til så mye effekt på m20 motoren!! den er mere beregnet til moderne motorer med 4-ventilers teknikk. til så stor kompressor(61mm) må de være minimum t4,0.81 og p-trim til denne motoren! erfaring!
Sir Hofstad Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 de er for lite eksoshus pa den turboen til så mye effekt på m20 motoren!!den er mere beregnet til moderne motorer med 4-ventilers teknikk. til så stor kompressor(61mm) må de være minimum t4,0.81 og p-trim til denne motoren! erfaring! Takk for tips/erfaring!
Frode_E30 Skrevet April 3, 2008 Forfatter Skrevet April 3, 2008 de er for lite eksoshus pa den turboen til så mye effekt på m20 motoren!!den er mere beregnet til moderne motorer med 4-ventilers teknikk. til så stor kompressor(61mm) må de være minimum t4,0.81 og p-trim til denne motoren! erfaring! Ja det var nøyaktig det KRB også sa.. Du får selge meg din turbo da!
oddis Skrevet April 3, 2008 Skrevet April 3, 2008 de er for lite eksoshus pa den turboen til så mye effekt på m20 motoren!!den er mere beregnet til moderne motorer med 4-ventilers teknikk. til så stor kompressor(61mm) må de være minimum t4,0.81 og p-trim til denne motoren! erfaring! Du har prøvd den på M20? Hva var problemet? Høyt baktrykk? Hva var ladetrykk? Fortell. Største eksoshus er vel 0,82. T3 flens. Vil vite mest mulig jeg, for dette er en turbo som lenge har stått høyt på lista mi over potensielle vifter.
Frode_E30 Skrevet April 5, 2008 Forfatter Skrevet April 5, 2008 Hva med en kkk k27? Er alle k27 like?
Ron Skrevet April 5, 2008 Skrevet April 5, 2008 Har den E50`n din blått eller gullfarga bakhus? Pris tenkte du ved salg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå