Gå til innhold

Vanskelig å bytte ytre bærekule foran E36?

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde byttet hele armen, det er det enkleste.. Har du litt penger til overs så bytter du begge bærearmen forann til samme som sitter på E30. De har mye bedre innfesting på bære kulene. Da slipper du at kulen tar kvelden igjen. Bærearmene på E36 og E30 er helt like, men E36 er en annen opphengskule som ryker fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har skiftet den kula 2 ganger før på e-30, var egentleg ikkje så vanskeleg. brukte berre ei kraftig skru stikke, litt varme og 2 små rør stusser, ein som presser på selve kula og ein som presser på selve bære armen rundt kula :lol: trur ikkje du trenge å prøve å slå dei ut for dei sitter noe jævli :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde byttet hele armen, det er det enkleste.. Har du litt penger til overs så bytter du begge bærearmen forann til samme som sitter på E30. De har mye bedre innfesting på bære kulene. Da slipper du at kulen tar kvelden igjen. Bærearmene på E36 og E30 er helt like, men E36 er en annen opphengskule som ryker fortere.

Unødvendig da dagens nye E36 bærekuler er av forsterket type....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes egne hylser for denne jobben. Laget for E36 kuler. Med hydraulisk presseverktøy som går på luft tar det da 10-15 min pr. side. Skal skifte på min nå snart :D

Nesten like greit å levere bilen på et verksted som har spesialutstyr, enn å holde på å kødde med det her selv. Hadde bytta armen om jeg ikke hadde dette utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...